Posjetite omiljeni dm do kraja prosinca i nagradite se najdražim mirisom po 40% nižoj cijeni

Image
12.12.2016.
15:16
VOYO logo

Zanimljivosti o mirisima na jednom mjestu

Često osobi koja dobro odabere neki odjevni predmet, nakit ili neku drugu sitnicu kojom može obogatiti svoj izgled, kažemo kako baš ima „nos“ za te stvari. S druge strane, kad je netko previše izbirljiv i rijetkost je kada mu se nešto uistinu svidi (do tada nas već dobrano iznervira jer nam se čini da traži grešku mikroskopom) kažemo kako ima „delikatan nos“. No, postoji zanimanje u kojem je to ne samo prednost, već i važan preduvjet jer bez „delikatnog nosa“ ne bi mogli razlikovati čak 5.000 mirisa, koliko se procjenjuje da mogu.

Iz povijesti mirisnog zanimanja i velegradu parfema

Sigurno pogađate, riječ je o dizajnerima parfema. Premda su se mirisi miješali u svim razdobljima ljudske povijesti, prvi dizajneri parfema pojavili su se zahvaljujući razvoju organske kemije, u francuskom gradiću Grasse, koji se uvriježeno smatra glavnim gradom parfema. Smješten blizu Cannesa, ovaj gradić je zbog svojih klimatskih uvjeta bio plodno tlo za rast najosjetljivijeg cvijeća. Primjerice, cvijeće koje se koristi u svjetski poznatom parfemu Chanel N°5 uzgaja se upravo u Grasseu. Iako se danas industrija parfema ipak oslanja više na kemijske procese, nego na cvijeće, Grasse je i dalje ostao sjedištem parfemske industrije iz kojeg se Europom šire slatki mirisi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važna je i ambalaža parfema

„Dajte ženi najbolji parfem koji možete smiješati. Upakirajte ga u neodoljivu ambalažu, stavite mu razumnu cijenu i imat ćete potražnju kakvu svijet još nije vidio“, izjavio je François Coty, koji se smatra jednim od prvih dizajnera parfema koji je ovaj zanat izučio upravo u Grasseu. Jedno je, naime, sigurno, kutija i bočica parfema utječu na naš prvi dojam. Toga je bio svjestan i Coty koji je na početku 20. stoljeća revolucionarno promijenio pristup pakiranju parfema čime je bočica postala medij izražavanja i zavođenja. Boja, oblik i dizajn bočice tako danas predstavljaju miris i prenose poruku svojih stvaratelja.

U današnjim parfemima koristi se tri vrste sirovina

Kako bi parfem izdržao dugo na koži, a mi mogli uživati u njegovom promjenjivom procesu isparavanja, koristi se tri vrste sirovina: one koje brzo isparavaju (poput bergamonta, limuna ili lavande), one koje malo dulje ostaju na koži (poput cvjetnih komponenta) te konačno one koje isparavaju sporo (poput vanilije ili ambera). Bez obzira na svoju trajnost, sve komponente mogu se osjetiti čim ih stavite na ruku na kojoj je, inače, najbolje testirati željeni parfem. Potrebno je, naime, pustiti parfem da zaživi na koži, a to će biti tek 10-15 minuta nakon nanošenja. Zato kada miris izravno udišete iz bočice, osjetit ćete isključivo miris alkohola i visoke note kompozicije. Kako biste uistinu mogli osjetiti miris parfema, najbolje je, dakle, nanijeti ga na ruku, prošetati i pomirisati ga s vremena na vrijeme. Pritom valja biti oprezan, nije dobro testirati više od tri parfema odjednom jer vas nos može iznevjeriti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Količina mirisa u kolekciji

Postoje neki koji nađu jedan svoj parfem i „furaju“ ga tijekom cijelog života pa ih ljudi počnu prepoznavati baš po njemu. Češći su ipak oni koji vole tu i tamo promijeniti svoj parfem pa tako ponekad mijenjaju parfeme u skladu s godišnjim dobima, imaju poslovnu i večernju verziju i neke koje koriste samo u posebnim prilikama. Inače je preporučljivo imati svježiji miris za toplo vrijeme i sport (primjerice, citrusne, vodene i lagane voćne), a dobro je imati i dva dnevna mirisa (primjerice, za druženja i posao) te dva večernja (za posebne prilike, ali i intimna druženja). No, to je sve samo preporuka jer odluka ostaje na onome tko će taj miris nositi budući da je miris intiman i subjektivan detalj.

Parfem se čuva u originalnoj kutiji i daleko od jarkog svjetla

U slučaju da nije otvaran, parfem se prosječno čuva tri godine. Ako ga se pak otvori, preporučljivo čuvanje parfema je 6 – 18 mjeseci. No, to nije pravilo za sve parfeme jer se neki mirisi čuvaju desetljećima, a drugi se kvare i nakon nekoliko mjeseci ako se čuvaju u lošim uvjetima. Parfemima ne pogoduje svjetlo, visoka temperatura i vlaga, a najbolje je čuvati parfem u njegovoj originalnoj kutiji, osobito ako ga rijetko koristite i imate ga u većoj količini. U slučaju da parfem čuvate bez kutije, ne bi smio biti izložen jarkom svjetlu, visokoj temperaturi i vlazi. Preporučljivo mjesto za čuvanje parfema je ladica u komodi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Različite koncentracije mirisa

Najčešće se miris proizvodi u nekoliko varijanti koncentracije, pa tako dolazi u koncentraciji parfema, parfemske vode, toaletne vode, kolonjske vode te drugih pratećih proizvoda. Razlika među njima je u koncentraciji parfemskog ekstrakta ili takozvanog 'jusa'. Najveću koncentraciju mirisa sadrži parfem (parfum extrait) te je zato njegov miris vrlo intenzivan, dugo se drži na koži, odnosno sporije se troši. Među popularnijim koncentracijama mirisa je parfemska voda, a obično se proizvodi u spreju što je prikladno za korištenje, ali i kada negdje otputujete. Toaletna voda ima nižu koncentraciju mirisa od parfemske i samog parfema, ali je zato prikladnija za dnevnu uporabu. Pritom valja imati na umu kako je toaletna voda za muškarce veće koncentracije od one za žene i slična je koncentraciji parfemske vode. Konačno, tu je i kolonjska voda koja obično ima najnižu koncentraciju parfemskog ekstrakta te after shave losion poslije brijanja koji ne sadrži više od 3% parfemskog ekstrakta te nije prikladan za samostalnu uporabu umjesto parfema jer njegov miris nije dugotrajan.

Razmazite se nekim novim parfemom u kolekciji

Pretpostavka je da vas, nakon cijelog ovog članka o mirisima, zacijelo zasvrbio nos, a možda već i tragate za nekim novim mirisom. U tome će vam pomoći i dm koji nudi 40 % popusta na odabrane mirise do kraja prosinca. Tako se možete nagraditi i suprotstaviti nadolazećim hladnijim danima, a ako vam ponestane inspiracije za poklone vašim najdražima, parfem je uvijek prikladno rješenje jer pokazuje kako dobro poznajete osobu kojoj ga kupujete.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo