Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

FOTO: Kia Venga – moderna i skupa

Prošle godine smo na salonu automobila u Frankfurtu nazočili premijeri kompaktnog Kijinog monovolumena nazvanom Venga, po talijanskom poviku hajde, idemo. Krasi ga moderan dizajn, prostran interijer, no cijena je sve osim recesijska.

Za izgled, koji je nastao iz koncepta No. 3 s lanjskog sajma u Ženevi, zaslužni su Peter Schreyer i ekipa iz dizajnerskog centra u Frankfurtu. Venga je zapravo kompletno europski automobil – razvijen i konstruiran samo za europske kupce, a proizvodi se u Hyundaijevoj tvornici u Češkoj.

Ovaj Kiji automobil je dugačak 406,8 cm, širok 176,5 cm i visok 160 cm, dakle mjerama se uklapa u ne tako raširen razred gradskih monovolumena. Vengu karakteriziraju moderan i razigran dizajn, prostorna domišljatost i funkcionalnost te benzinski i dizelski motori po normi Euro IV.

Unutrašnjost Venge karakterizira prvenstveno pomična stražnja klupa, s hodom naprijed-nazad od 13 centimetara. Zahvaljujući tome osnovni obujam prtljažnika iznosi između 440 i 570 litara. U to je uračunat i prostor u dvostrukom dnu. Kad se spusti naslon stražnjih sjedala obujam iznosi 1253 litre, a dužina prtljažnog prostora iznosi 155 centimetra.

Ergonomija interijera u potpunosti je prilagođena vozaču. Obruč upravljača opremljen je komandama za upravljanje različitim uređajima, pa je za upravljanje audio sustavom, tempomatom i putnim računalom dovoljan jedan dodir prekidača. Na središnjoj
konzoli nalazi se audio sustav s velikim centralnim gumbom, čijim se okretanjem omogućava jednostavnije rukovanje kako vozaču tako i suvozaču.

Varijante s navigacijskim sustavom, koji je na raspolaganju uz nadoplatu opremljene su na dodir osjetljivim ekranom i glasovnim komandama. Najzahtjevnijima na raspolaganju je i
kamera za lakšu vožnju unatrag i/ili parkiranje, koja na 3,5-inčnom LCD ekranu integriranom u osvrtno zrcalo prikazuje događanja iza vozila.

Ukoliko je vozilo opremljeno navigacijskim sustavom događanja iza vozila prikazuju se na 10-inčnom ekranu navigacijskog sustava. Spisak tehničkih pomagala dopunjuje ili će uskoro nadopunjavati: ključ/kartica, gumb za paljenje motora, sustav za kontrolu pritiska u pneumaticima i dvodijelni panoramski krov.

Potrebno je i spomenuti moderan CD/MP3 audio sustav i AUX/USB ulaze za iPod/MP3 čitače. Za što efikasnije ozvučenje u bolje opremljenim varijantama na raspolaganju je šest zvučnika. Iz svijeta suvremene tehnologije dolazi i sustav Bluetooth zahandsfree telefoniranje.

Za Vengu su pripremljena dva benzinska i dva dizelska motora, a na našem tržištu nude se samo slabiji agregati – benzinski je 1.4 CVVT s 90 KS, a dizelski 1.4 CRDi s također 90 KS. O uvođenju 1.6-litrenih motora razmišljat će se naknadno, iako se procjenjuje da će ponuđeni motori biti sasvim dovoljni za zahtjeve kupaca kod nas.

Benzinski motor obujma 1396 ccm razvija 90 KS pri 6000 okretaja i moment od 137 Nm pri 4000 okretaja. Dolazi u kombinaciji s petstupanjskim ručnim mjenjačem. U toj kombinaciji do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi, a maksimalna mu je brzina 168 km/h. Deklarirana prosječna potrošnja iznosi 6,2 litre uz sustav Stop/Start.

Još je ekonomičnija Venga sa 1.4 CRDi motorom s 90 KS i 220 Nm momenta. U prosjeku u varijanti sa sustavom ISG troši samo 4,5 litara goriva na 100 prijeđenih kilometara. Emisija CO2 u tom slučaju iznosi samo 117 g/km. Ovakva Venga do stotke ubrzava za 14,5 sekundi, a maksimalna je brzina 167 km/h.

Na početku prodaje dostupno je ukupno osam verzija Venge, po četiri paketa opreme sa svakim od dva motora. Za metalik ili bisernu boju doplata iznosi 2500 kuna, a za parkirne senzore straga 2600 kuna.

Početna cijena modela s 1.4-litrenim benzinskim motorom (1.4 CVVT Open WCE) je 104.990 kuna, dok najopremljeniji benzinac (1.4 CVVT Edition WCE) stoji 136.990 kuna do registracije. Dizelima je cijena također paprena. Osnovni kreće od 120.490 kuna (1.4 CRDi Open WCE), dok za najraskošniji model (1.4 CRDi Edition WCE)treba izbrojati nemalih 152.990 kuna.

Bogata oprema nastoji kompenzirati nemalu cijenu. Tako već osnovni model nudi prednje i bočne zračne jastuke i zavjese, aktivne naslone za glavu, ABS, BAS, Isofix sustav, ručni klima uređaj, CD-MP3 radio sa 4 zvučnika, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, daljinsko središnje zaključavanje, spuštanje prednjih stakala na struju, vozačevo sjedalo podesivo po visini, utičnice 12V (dvije u putničkom prostoru i jedna u prtljažniku), set za brzi popravak gume, 15-colni čelični naplatci s gumama 195/65, stražnji krovni spojler…Venga 1.4 CVVT Open WCE – 104.990 kuna
Venga 1.4 CVVT World WCE – 112.990 kuna
Venga 1.4 CVVT Cup WCE – 119.990 kuna
Venga 1.4 CVVT Edition WCE – 136.990 kuna

Venga 1.4 CRDi Open WCE – 120.490 kuna
Venga 1.4 CRDi World WCE – 128.990 kuna
Venga 1.4 CRDi Cup WCE – 135.990 kuna
Venga 1.4 CRDi Edition WCE – 152.990 kuna

Povratak na Net.hr