Želite li da vas poslušaju, evo što vam je činiti!

Verbalni tikovi kao što su to česte dosadne uzrečice mogu iritirati slušatelje. No što je s ritmom, tonom glasa i tečnošću vašeg izražavanja?

20.5.2011.
23:55
VOYO logo

Znanstvenici sa Sveučilišta Michigan tvrde da osobe koje prodaju preko telefona imaju bolji uspjeh ako posjeduju određene karakteristike glasa.

Ispitivanje s 1.380 telefonskih ponuda od strane 100 prodavača oba spola uključilo je analizu brzine glasa, tečnosti izražavanja i tona glasa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201101050132006Na koncu su zaključili da idealan govor nije prebrz niti prespor, ne smije previše animirati te se mora prekinuti čestim ali kratkim pauzama. Brzina od nekih 3,5 riječi po sekundi smatra se idealnom. Sporiji ili brži govornici nisu bili tako uvjerljivi. Ovo ne iznenađuje, smatraju istraživači, jer se ljude koji govore prebrzo smatra nepouzdanima, dok se spori govornici obično smatraju, ili glupljima, ili pretjerano pedantnima.

Što je glas muškaraca bio dublji to je odaziv bio bolji. Kod žena ton glasa nije igrao tako važnu ulogu. Zanimljivo je da su ljudi bolje reagirali na govornika koji je imao jednoličan ton glasa, a ne na one koji su imali varijaciju u visini tona, iako se promjena tona obično smatra poželjnom karakteristikom govornika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Može biti da varijacije u tonu glasa djeluju dobro u nekim situacijama, no previše varijacije u tonu može djelovati umjetno, kao da se osoba pretjerano trudi. Zapravo odbija ljude od njih," kaže dr. Jose Benki, znanstvenik iz Michiganskog instituta za društvena istraživanja.

Jednako su tako bili odbojni i prodavači koji su svoju ponudu iznijeli u jednom savršenom dahu. Oni koji su često radili pauze bili su daleko djelotvorniji nego oni koji su pričali bez stanke. U normalnim okolnostima ljudi obično naprave pauzu četiri ili pet puta u minuti, pa je takav govor uvjerljiviji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Anketari koji uopće nisu radili pauzu tijekom nagovaranja ljudi da pristanu na anketiranje imali su najlošije rezultate. Mislimo da je to stoga jer su zvučali kao da čitaju tekst. Oni koji su radili prečeste pauze također su djelovali nerazgovjetno. No čak su i oni bili uspješniji od onih koji su u jednom dahu ispričali sve što su imali,' piše u studiji.

Vezani članci:

arti-201102180669006 arti-201104270389006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo