Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Želite li da vas poslušaju, evo što vam je činiti!

Verbalni tikovi kao što su to česte dosadne uzrečice mogu iritirati slušatelje. No što je s ritmom, tonom glasa i tečnošću vašeg izražavanja? Hoće li vas drugi radije slušati ako imate visoki ili duboki ton glasa?

Znanstvenici sa Sveučilišta Michigan tvrde da osobe koje prodaju preko telefona imaju bolji uspjeh ako posjeduju određene karakteristike glasa.

Ispitivanje s 1.380 telefonskih ponuda od strane 100 prodavača oba spola uključilo je analizu brzine glasa, tečnosti izražavanja i tona glasa.

arti-201101050132006Na koncu su zaključili da idealan govor nije prebrz niti prespor, ne smije previše animirati te se mora prekinuti čestim ali kratkim pauzama. Brzina od nekih 3,5 riječi po sekundi smatra se idealnom. Sporiji ili brži govornici nisu bili tako uvjerljivi. Ovo ne iznenađuje, smatraju istraživači, jer se ljude koji govore prebrzo smatra nepouzdanima, dok se spori govornici obično smatraju, ili glupljima, ili pretjerano pedantnima.

Što je glas muškaraca bio dublji to je odaziv bio bolji. Kod žena ton glasa nije igrao tako važnu ulogu. Zanimljivo je da su ljudi bolje reagirali na govornika koji je imao jednoličan ton glasa, a ne na one koji su imali varijaciju u visini tona, iako se promjena tona obično smatra poželjnom karakteristikom govornika.

“Može biti da varijacije u tonu glasa djeluju dobro u nekim situacijama, no previše varijacije u tonu može djelovati umjetno, kao da se osoba pretjerano trudi. Zapravo odbija ljude od njih,” kaže dr. Jose Benki, znanstvenik iz Michiganskog instituta za društvena istraživanja.

Jednako su tako bili odbojni i prodavači koji su svoju ponudu iznijeli u jednom savršenom dahu. Oni koji su često radili pauze bili su daleko djelotvorniji nego oni koji su pričali bez stanke. U normalnim okolnostima ljudi obično naprave pauzu četiri ili pet puta u minuti, pa je takav govor uvjerljiviji.

“Anketari koji uopće nisu radili pauzu tijekom nagovaranja ljudi da pristanu na anketiranje imali su najlošije rezultate. Mislimo da je to stoga jer su zvučali kao da čitaju tekst. Oni koji su radili prečeste pauze također su djelovali nerazgovjetno. No čak su i oni bili uspješniji od onih koji su u jednom dahu ispričali sve što su imali,’ piše u studiji.

Vezani članci:

arti-201102180669006
arti-201104270389006

Povratak na Net.hr