GROZAN PROBLEM

STOP VJEČNO HLADNIM RUKAMA I NOGAMA! Uz ovih 6 savjeta poboljšajte cirkulaciju, liječnik tvrdi da 100 posto pomažu

Kaže stručnjak da nije teško potaknuti cirkulaciju zimi, samo se trebate pridržavati ovih šest savjeta.

Mnogi imaju problema s cirkulacijom zimi jer hladnoća uzrokuje sužavanje krvnih žila pa se to najviše odražava na vašim rukama i stopalima. Poboljšanje cirkulacije u tim dijelovima tijela zapravo uopće nije komplicirano. Dovoljno je da zimi jedete nešto začinjeniju hranu, nosite vunene umjesto kožnatih rukavica i povremeno se izmasirate. Internist John Brill  tvrdi kako ćete ovim malim trikovima, uključujući i držanje podalje od cigareta te zamjenu kave vodom, potaknuti cirkulaciju i brže se ugrijati. Ako se i dalje nikako ne možete ugrijati kada iz hladnog dođete u toplo ili primijetite da vam koža zbog silne hladnoće mijenja boju, to bi moglo značiti i neko ozbiljnije stanje.

Izbjegavajte usku odjeću

Dr. Brill savjetuje da nosite širu i udobniju odjeću jer se tako zagrijava dodatni zračni prostor između tijela i odjeće, koja tada djeluje kao izolator. Odijevajte se slojevito: široke čarape preko uskih, širi pulover preko uske majice itd.

Začinjena hrana

Volite li ljuto, sad je pravo vrijeme da si date oduška. Ljuta i začinjena hrana potiče cirkulaciju širenjem krvnih žila. Vaša tjelesna temepratura tada raste, a srce brže pumpa krv. Feferoni su bogati vitaminima A i C, koji osnažuju arterije i krvne žile.

Prekrižite cigarete, kavu i alkohol

Tri su glavne stvari kojih se treba kloniti zimi: nikotin, kofein i alkohol, prema dr. Brillu. Prve dvije sužavaju krvne žile, a potonja je posebno opasna jer stvara lažan osjećaj topline. “Zapravo vam nije toplije, samo ste manje svjesni koliko vam je hladno”, kaže on.

JEDNU STVAR VJEROJATNO ČINITE POGREŠNO: Evo kako najbolje ugrijati ledena stopala

Riba i lisnato povrće

Uzimanje dodataka prehrani ili konzumiranje hrane s visokim razinama ribljeg ulja, niacina i željeza otvara arterije, dopuštajući da krv slobodno protječe kroz vaše tijelo. Riba je bogata omega 3 i 6 masnim kiselinama, za koje je dokazano da poboljšavaju cirkulaciju. Lisnato zeleno povrće i crveno meso bogati su željezom, koje je također dobro za povećanje cirkulacije.

Pijte puno tekućine

Sustav cirkulacije njeguje sve stanice u vašem tijelu, stoga je vrlo važno da je uvijek dobro hidriran. To ujedno pomaže regulaciji tjelesne temperature. Jedan od glavnih razloga zbog kojih ljudi padaju u hipotermiju zimi jest to što dehidriraju misleći kako je jedino ljeti važno piti puno vode. Pijte tople napitke, koji će vas hidrirati i ugrijati u isto vrijeme.

Budite aktivni

Cirkulacija je obično bolja kod ljudi koji su fit, iako osjećaj hladnoće nije povezan s razinom kondicije. Stoga je važno da netko s više masnih naslaga poboljšava cirkulaciju iako ne osjeća da mu je hladno hladno.

Ako vam je i dalje hladno…

Osjećate li da vas ekstremiteti bole od silne hladnoće, može biti da vam je začepljena arterija ili imate neko drugo medicinsko stanje. Dr. Brill savjetuje da gledate na boju kože. Ako je potrebno dugo vremena da se vrati u normalu nakon što se ugrijete, posjetite liječnika jer bi se moglo raditi o anemiji ili blokadi cirkulacije, piše Daily Mail.

Povratak na Net.hr