Video

Od neznalice do sveznalice: Probiotici, prebiotici i sinbiotici… Ha? Napokon imamo vodič kojeg svatko razumije

U ljudskom tijelu se nalaze milijuni mikroba, a najviše ih ima u našim crijevima. Oni imaju važan zadatak u održavanju zdravlja probave i jačanju imuniteta. Ravnoteža između dobrih i štetnih mikroba u crijevima utječe na cjelokupno zdravlje pa je od velike važnosti uravnotežena prehrana koja pogoduje pravilnom funkcioniranju probave, a samim time i cijeloga tijela.

Pogledajte u videu što su probiotici, prebiotici i sinbiotici

 

Probiotici

Probiotici su dobre bakterije koje nastanjuju ljudski probavni trakt, a pozitivno utječu na probavljanje hrane i jačaju imunitet. Također pomažu kod probavnih smetnji, smanjuju rizik od alergija te pomažu kod gubitka kilograma.

Najbolji izvori probiotika su fermentirani proizvodi poput jogurta, kefira, kiselog kupusa i kiselih krastavaca. No, da bi bili djelotvorni probiotici se moraju pravilno konzumirati. Izbjegavajte kombiniranje s vrućim napitcima ili alkoholom jer tako probiotici gube svoja pozitivna svojstva.

Prebiotici

Prebiotici su vrsta vlakana koja potiču aktivnost probiotika. Prebiotici služe probioticima kao izvor nutrijenata te pomažu u održavanju zdravlja i vitalnosti. Najpoznatiji prebiotik je vjerojatno inulin koji je prisutan u više od 35.000 biljnih vrsta. Prebiotike možete konzumirati kroz grah i mahune, luk, poriluk, češnjak, banane, šumsko voće i šparoge.

Sinbiotici

Kada spojimo probiotike i prebiotike u jedan proizvod, dobijemo sinbiotike. Ova superhrana je iznimno učinkovita u obnavljanju i održavanju crijevne mikroflore. Na tržištu postoje brojni sinbiotički dodaci prehrani, ali možete složiti i prirodni sinbiotik kombiniranjem jogurta i zobi, feta sira i luka te kefira, chia sjemenki i meda.

Volite jogurt? Niste jedini! Saznajte sve o jogurtu OVDJE.

 

Sadržaj napravljen u suradnji s Dukatom.

Povratak na Net.hr