Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Činjenice koje morate znati o kavi

Kao što to uživaoci kava dobro znaju, kofein je stimulant i droga. Ako ga u organizam unosite previše možete si stvoriti zdravstvene probleme, no mnoge studije pokazuju kako umjereno konzumiranje kave može imati dobar utjecaj na vaše zdravlje. Evo što trebate znati.

Dobre stane kofeina

Kofein potiče stvaranje dopamina koji aktivira područje mozga koje je odgovorno za produktivnost i budnost. Šalica kave može i poboljšati vaše raspoloženje.

Loše strane kofeina

Kada u sebe unesete više od 500 miligrama kofeina, što je otprilike količina koju imaju četiri šalice kave, kofein može izazvati nervozu, nesanicu i nepravilan rad srca.

Neke studije su pokazale i da kofein može smanjiti sposobnost kostiju da apsorbira kalcij, kao i da može u kratkom roku jako povećati tlak zbog čega se savjetuje ljudima s visokim tlakom da pripaze na unos kofeina.

Kofein može smanjiti rizik od moždanog udara

Prije se smatralo kako konzumiranje kave može povećati rizik od moždanog udara. No nedavna studija u kojoj je sudjelovalo 83 tisuće žena otkrila je kako su žene koje su pile kavu imale manji rizik od moždanog udara.

Kofein može pomoći kod hiperaktivnosti

Iako se nekad smatralo kako je kofein uzrok hiperaktivnosti sada se smatra da bi on mogao biti potencijalni lijek za ovaj poremećaj, jer u malim količinama, kofein povećava sposobnost koncentracije.

Kofein možda ne pomaže u gubitku kilograma

Iako mnogi smatraju kako je kava bez kalorija odličan dio dijete istraživači nisu potvrdili da kava pomaže u gubitku kilograma. Kofein može ubrzati metabolizam, no veliki unos kofeina dovodi s druge strane do veće proizvodnje kortizola, hormona stresa koji je povezan s debljanjem i naravno stresom.

Zrna kave su poželjna

Što se tiče izvora kofeina stručnjaci jednoglasno biraju prirodne izvore poput kave ili čaja pored potencijalnih opasnih količina kofeina, šećera i drugih aditiva u energetskim pićima.

Energetska pića mogu biti opasna

Kako ističu stručnjaci energetska pića napravljena su kako bi brzinski dignula energiju, a bez puno nutritivnih vrijednosti. Neki od energetskih pića sadrže čak i 70 grama šećera što je jednako 17,5 žličica. No, još opasnije je što energetska pića uz velike količine kofeina sadrže i guaranu, taurin i ginseng. Takva kombinacija može izazvati trovanje kofeinom.

Inhalirajući kofein bi mogao biti budućnost

Jedna od najnovijih metoda uzimanja kofeina jest AeroShot, svojevrsni inhalator veličine ruža za usne koji sadrži B vitamin i 100 miligrama kofeina, odnosno količini koja odgovara jednoj velikoj šalici kave. Kako bi uzeli AeroShot potrošači samo trebaju udahnuti prah koji se odmah otopi u njihovim ustima.

Ovaj proizvod je nedavno prozvan potencijalno opasnim od američke državne agencije za hranu i lijekove, no nije uklonjen iz prodaje, piše huffingtonpost.com.

Povratak na Net.hr