Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

liječnici priznali

NISTE JEDINI: Depresija nakon godišnjeg je priznati poremećaj; riješite je u pet koraka

Gotovo je. Ponovo “rintate”, posao vam se čini nikad teži, a dom nikad dosadniji. A do nedavno ste uživali na godišnjem. Što je najgore od svega, vaša depresija poslije GO nije vaša izmišljotina nego priznati medicinski poremećaj.

To što se kolega odmah počinje orno raditi samo znači da je njemu povratak lakše pada, kao što neke ljude promjena vremena teško pogađa a drugi su tek malo mrzovoljni. No u nekoliko koraka se možete oporaviti.

1. Prepoznajte simptome

depresivni-bankarDepresija zbog povratka se kog svakog pokazuje drugačije no postoje znakovi koji odaju da je u pitanju depresija koja remeti funkcioniranje, a ne samo potištenost.

– Umor ili uznemirenost

– drastični gubitak ili rast apetita

– plakanje, tuga

– teška nostagija

– nemogućnost koncentracije

– kod nekih se javlja i ljutnja, osobito ako neki problemi koju se trebali riješiti tijeko GO još “vise”. Razdražljivost je prilično česta.

U manjoj mjeri, ovi osjećaji su normalni kod bilo koje promjene sredine. No ako potraju dulje od tjedan dana, a osobito ako ga prate nagle promjene raspoloženja, kronični umor i nesanica, bilo bi dobro da se posavjetujete s liječnikom.

2. Dajte si vremena

thinkstockphotos-487273477Tijekom odmora, kad ste slobodni od rokova i zadataka, vrijeme teče drugačije. No kada se vratite u rutinu čini vam se da ništa ne stignete i izgubljen

Ne žurite se odmah pohvatati sve konce. Počnite s lakšim zadacima i tako ćete se motivirati za teže. Normalno je da osjećate određeni gubitak te je potrebno neko vrijeme da se sva ta divna iskustva s odmora slegnu i presele u sjećanje.

3. Vaš odmor ne završava potpuno

najbolje-prijateljice-frendiceOrganizirajte fotografije, pričajte prijateljima anegdote s odmora ili pregledajte suvenire s ovog, ali i prošlih godišnjih. Tako ćete potaknuti mozak da doživljaji postanu uspomena i olakšati prijelaz u svakodnevicu. Osim toga, iznova ćete proživljavati sve ugodne trenutke što će barem malo produljiti vaš odmor.

4. Učite iz godišnjeg

KuharBez obzira na to jeste li lješkarili i čitali knjigu ili probali neko novo zanimljivo jelo nema razloga da s tim prestanete kada se vratite u stvarni život. Na godišnjem ste plivali “kao šašavi”? I nakon povratka u grad nastavite sa zdravim navikama. Vidjeli ste da svijet nije propao zbog toga što niste svakih pet minuta gledali mobitel? Sjajno – iskoristite sve male promjene kojima vas je godišnju naučio.

5. Planirajte izlet ili novo putovanje

žena, putovanje, introspekcijaOvo sigurno nije vaš posljednji odmor. Otiđite za vikend kod rođaka, pozovite prijatelje sebi na roštilj ili se jednostavno prošećite parkom ili šumom. Važno je samo da mozak zaokupite planiranjem budućih aktivnosti.

 

Povratak na Net.hr