Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SPRIJEČITE JE

NEUGODNA I IRITANTNA POJAVA: Ovo je pet mogućih krivaca zašto vas pogađa nadutost

Razlozi za nadutost mogu biti različiti, ali nedovoljno žvakanje hrane, stres i teške namirnice najčešći su od njih. Imajte na umu da ni podgrijavanje ručka nije dobro.

Nadutost je česta pojava od koje, prema nekim procjenama, pati svaka druga osoba. Osjećaj napetosti u trbuhu, osjećaj da imate tvrdu loptu u sebi, osjećaj težine i prepunjenosti samo su neki od opisa te nelagodne pojave. Ovo su najčešći razlozi zašto se pojavljuje nadutost:

Prebrzo ili previše jedemo i premalo žvačemo hranu

Kada se brzo jede i ne žvače dovoljno događa se da progutate veliku količinu zraka što stvara efekt balona u crijevima, a nadutost zbog gutanja zraka popraćena je vjetrovima i podrigivanjem. Nadutost se može pojaviti i kad konzumiramo previše hrane, pogotovo one teške koja se dugo probavlja, usporava probavu i stvara pritisak u želucu.

Kako biste izbjegli sve ove probleme, počnite posvećivati dovoljno pozornosti onome što jedete i kako jedete. Svaki biste obrok trebali jesti u miru, u dobrom društvu i bez stresa. Hrana bi se trebala dobro sažvakati kako bismo omogućili probavnim enzimima iz sline da obave svoju zadaću. Prema savjetima stručnjaka, svaki bi zalogaj trebalo sažvakati između 20-50 puta.

Stres, zabrinutost ili loše raspoloženje

Kada se emocionalno ne osjećate dobro to se očituje na mnoge organe, pada vam imunitet i lako se razbolite. Stres i tjeskoba itekako utječu na probavni sustav jer, između ostalog, mogu uzrokovati gutanje prevelike količine zraka pa se kao posljedica javljaju nadutost i plinovi. Kada je nadutost uzrokovana psihičkim, a ne fizičkim stanjem stručnjaci kažu da je najbolje posegnuti za vježbama opuštanja, autogenim treningom i općenito radom na sebi.

Poremećena crijevna mikrobiota

Kada je omjer između korisnih i štetnih bakterija povoljan, naša je crijevna mikrobiota u ravnoteži. Problemi se mogu pojaviti kada se broj korisnih bakterija smanji. To može uzrokovati prekomjerni rast štetnih bakterija i narušiti ravnotežu naše crijevne mikrobiote. Narušena ravnoteža crijevne mikrobiote može se manifestirati u obliku infekcije, proljeva, nadutosti ili općenitog osjećaja slabosti.

Crijevna mikrobiota može biti poremećena i zbog uzimanja antibiotika i tada se također uz nadutost obično javlja i proljev. Velika pomoć u vraćanju ravnoteže crijevne makrobiote su probiotici koje možete nabaviti u ljekarnama u obliku kapsula i granula.

Podgrijana hrana, neke “teške” namirnice i gazirana pića

Neke namirnice, poput graha, kupusa, kelja, prokulica, brokule, iako vrlo zdrave i nutritivno vrijedne, kod mnogih izazivaju nadutost. Kod velikog broja ljudi nadutost se može javiti i nakon konzumacije mlijeka kao posljedica intolerancije na laktozu. Ne želite li probleme s nadutošću, izbjegavajte konzumaciju smrznute i podgrijane hrane te krumpira i tjestenine.

Probleme mogu izazvati i masna hrana te gazirana pića jer sadržavaju ugljični dioksid. Namirnice koje mogu pomoći i koje je dobro dobro konzumirati kod nadutosti su, primjerice, banane (bogate su kalijem i izbacuju iz tijela višak soli), komorač (umiruje probavne probleme), đumbir te probiotici.

Neredovita probava

Neredovita probava stvara nadutost koju najčešće prati pritisak u trbuhu, a često i bol. Razloga za neredovitu probavu, odnosno zatvor, može biti mnogo, a najčešće je to ubrzan način života, loše navike i premalo hrane bogate vlaknima u prehrani. Preporučena dnevna količina vlakana je 20 do 30 grama, a neke od namirnica bogate vlaknima su chia i lanene sjemenke, leća, slanutak, zob, jabuke, kruške, maline, kupine.

Uz vlakna vrlo je važan i dovoljan unos tekućine, najbolje vode, a preporuka je osam čaša dnevno. Zajedničko djelovanje vlakana i vode može znatno ubrzati prolaz stolice kroz crijeva što će pak pražnjenje učiniti lakšim i manje bolnim.

VELIKI SPECIJAL NET.HR-a: Genijalni savjeti za zdravo ljetovanje

Povratak na Net.hr