Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SVAKODNEVNA RUTINA

NEKOLIKO RAZLOGA ZAŠTO JE BITNO ZDRAVLJE: Savjeti kako jačati organizam i spriječiti nastanak raznih bolesti

Održavanje zdravog organizma jednostavnim životnim navikama zapravo nije nimalo teško. Nekoliko kratkih pravila i ustrajnost sve su što vam treba.

Mnogi se najčešće o svom zdravlju brinu tek kada se dogodi neka bolest. Većina bolesti, zaraza i kožnih problema dolazi iz jednog glavnog izvora, a to je slab imunitet. Jačanje imuniteta svakodnevnom zdravom rutinom dugoročno vas može osloboditi bolesti i osjetljivosti.

Zdrava prehrana je pola zdravlja

Dobro i zdravo jesti nužno je za vaše fizičko, ali i mentalno zdravlje. Mozak, srce, pluća i mišići zahtijevaju hranjive tvari i vitamine iz hrane kako bi održali vaše zdravlje. Savjeti govore da su ovo namirnice koje najbolje utječu na rad vašeg mozga:

  • cjelovite žitarice
  • izvori omega 3 masnih kiselina
  • borovnice
  • lisnato povrće
  • jaja i piletina

Zravo se hraniti ne znači prestati jesti najdražu hranu. Zdrava može biti i tjestenina, meso, čak i vino i pivo. U svakoj prehrani bitno je da pazite na podjednak unos proteina, ugljikohidrata, vitamina i masnoća.

Tjelesna aktivnost poboljšava rad cijelog organizma

Kada čujete tjelesna aktivnost zasigurno ste pomislili na teretanu ili neke druge teže vježbe. Količina aktivnosti koja je potrebna kod ljudi može biti samo hodanje ili šetanje, trčanje ali i lagane vježbe joge ili pilatesa.

Dnevna šetnja od 30 minuta je prvi zdravi savjet koji ćete dobiti ako tražite nešto za stvaranje kondicije. Cilj šetanja nije zadihanost i umor, nego pravilno, koordinirano kretanje koje je u skladu sa vašim sposobnostima.

Osim šetanja, 15 minuta vježbanja joge dnevno također može učiniti velike promjene u vašoj gipkosti i kondiciji. Joga uključuje veliku količinu različitih vježbi koje možete raditi i kod kuće prije posla ili drugih obaveza. Ako se odlučite vježbati jogu za početnike, pronašli smo najjednostavnije vježbe za početak.

kako poceti vjezbati

Pratite promjene na svom tijelu i pravovremeno reagirajte

Neki dijelovi tijela na koje najmanje obraćamo pozornost mogu ukazati na veće probleme koji se događaju u organizmu. Neki od promjena i boli koji se često ignoriraju, a mogu ukazati na prave probleme su bijele mrlje na noktima, bol ispod pazuha i bol oko pupka.

Bijele mrlje na noktima su pokazatelj zdravlja. Savjet na koji moramo ukazati je da pazite da su vam nokti blago ružičaste boje s bjelkastim polumjesecom na korijenu nokta. Ako na noktima nailazite na brazde, udubine ili bijele mrlje, ovo bi mogli biti neki od uzroka:

  • gljivice i bradavice na noktima
  • nastanak psorijaze
  • znak pojave sarkoidoze
  • prekomjeran rad štitnjače

Bol ispod pazuha kao najčešći razlog ima povećavanje limfnih čvorova, ali može biti reakcija na promjene u živčanom sistemu. Čim osjetite jaku bol ispod pazuha, posjetite svog liječnika i tražite savjet. Neki od uzroka ove boli mogli bi biti:

  • istegnut mišić
  • alergija na proizvode koje koristite
  • prehlada
  • pojava cisti
  • nastanak dijabetesa
  • infekcija limfnih čvorova
  • rak dojke

Bol oko pupka je specifična i najčešće je uz nju povezan i nagon za povraćanjem, kao i osjećaj nadutosti. Bolovi u trbuhu i oko pupka mogu ukazivati na: bolesti želuca, dvanaesnika, sluznice, kamence u žučnom mjehuru ili na bolesti gušteraće i jetre. Ova bol može upućivati na nastanak tumora ili težih infekcija. Čim počnete osjećati ove boli, obratite se svom liječniku.

bol oko pupka

Voda, spavanje, sunce

Voda je jedini napitak bez kojeg naše tijelo ne bi moglo funkcionirati. Voda utječe na rad metabolizma, podiže energiju, smanjuje stres i izgrađuje mišiće. Koža će vam biti zahvalna ako ju redovito hidratizirate i time održavate njeno zdravlje. Savjet jedne klinike je ovo:

“Muškarci bi dnevno trebali unositi oko 3 litre tekućine što je oko 13 čaša od oko 2 decilitra. Za žene je dostatna količina 2,2 litre što je oko 9 čaša od 2 decilitra. Ova količina tekućine odnosi se na svu tekućinu iz hrane i napitaka – juha, variva, čaja, kave, mlijeka i drugih.”

Spavanje ima velik utjecaj na pojavu bolesti srca i krvnih žila. Nedostatak sna ima utjecaj na nastanak srčanog i moždanog udara. Ako dva dana u tjednu spavate manje od 5 sati, kod vas postoji veća šansa za dobivanje infarkta. Ako dugoročno spavate manje od sedam sati, ovaj rizik je također povećan.

Poznata je izreka da je sunce izvor života. Izlaganje sunčevoj svjetlosti će pozitivno utjecati na:

  • zdravlje vašeg srca i krvnih žila
  • poboljšati će raspoloženje
  • uravnotežiti tlak i kolesterol
  • regulirati će razinu šećera u krvi
  • povećanje energije i snage
  • reguliranje hormona
  • smanjivanje upala
  • smanjenje rizika od raka

Prirodno je najbolji izbor

Kada tražite neke zdrave savjete, najbolje bi bilo da idete s onime što je prirodno. Ovdje se može raditi o hrani koja je prirodne proizvodnje, ali i o kozmetičkim preparatima i lijekovima. Uz dosta vode, sunca, kretanja i zdrave hrane, održati ćete zdravlje svog organizma i biti sigurni od svih bolesti i problema.

Povratak na Net.hr