banner

Ovo su najmračniji dani u godini – vrijeme je za svjetlosnu terapiju

‘Prirodno svjetlo je naša temeljna potreba. No danas malo nas dobije količinu svjetla koju naše tijelo i um trebaju. Naime, previše vremena provodimo u zatvorenom’, piše Richard Hobday u knjizi The Healing Sun – The Light Revolution.

Mračni dani

Zemlja mijenja položaj tijekom godišnjeg putovanja oko Sunca. Jednom godišnje, kad je južna polutka najviše nagnuta prema Suncu, ono izlazi na najjužnijoj točki, na 23,5 stupnjeva južno od ekvatora. To se događa svake godine otprilike 21. prosinca. Vrijeme oko zimskog solsticija, kad je dan najkraći, a noć najduža, obilježava kasni izlazak i rani zalazak sunca. Radite li od devet do pet, dnevnom svjetlu gotovo da i niste izloženi.

Osim nedostatka vitamina D, kratko izlaganje sunčevoj svjetlosti dovodi i do povišene razine kolesterola i krvnog tlaka. Studije su pokazale da izlaganje sunčevoj svjetlosti ili UV zrakama iz umjetnog izvora povećava broj bijelih krvnih stanica (čime se povećava sposobnost tijela u borbi protiv infekcija) te sposobnost prijenosa kisika u tkiva.

Iz tog razloga tjelovježba u kombinaciji s izlaganjem sunčevom svjetlu ima veći utjecaj na snagu mišića i kostiju nego tjelovježba u zatvorenom prostoru.

Sunčeve zrake mogu izazvati pojavu raka kože, ali samo ako dođe do pojave opeklina. Ako se umjereno izlažete suncu, imat ćete samo koristi. Postoji sve više znanstvenih dokaza da sunčeve zrake mogu spriječiti niz bolesti, uključujući rak dojke, dijabetes, rak prostate, rak debelog crijeva i jajnika, povišen krvni tlak, srčane bolesti, multiplu sklerozu, osteoporozu, psorijazu, rahitis i tuberkulozu.

Zimska depresija

Dan traje kratko, a povećane količine melatonina pridonose razvoju sezonske ili zimske depresije. Zimska depresija pogađa dva do pet posto stanovništva, a učestalost je dva do tri puta češća kod žena nego kod muškaraca.

Simptomi zimske depresije
Većina ljudi tijekom zime slabijeg je raspoloženja, no neke hvata i prava depresija s ovim simptomima:

◦ dugotrajna potištenost ili bezvoljnost
◦ slabija koncentracija
◦ gubitak energije
◦ poremećaj spavanja, najčešće u vidu povećane potrebe za snom
◦ smanjena druželjubivost, osjećaj osamljenosti i napuštenosti
◦ smanjeni spolni nagon
◦ pojačana želja za slatkim, osobito u večernjim satima

Povratak na Net.hr