Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

OPASNO KAO PRETILOST

MRŠAVI STE, A KRVNA SLIKA VAM NIJE U REDU? Fiziologinja otkriva o čemu je riječ i zašto iz kuće trebate izbaciti vagu

Biti metabolički pretio ili – drugim riječima – mršav, a debeo, znači da taj netko, iako ima normalan indeks tjelesne mase, ima metaboličke markere koji se inače povezuju s pretilošću

Ljudi obično misle da, ako su genetski blagoslovljeni vitkom figurom i brzim metabolizmom, sigurno moraju biti zdravi. Fiziologinja Naomi Ferstera želi srušiti taj mit i ideju kako kućne vage definiraju naše zdravlje. “Vaga nam ništa ne govori o tjelesnoj kompoziciji. Ne možemo znati koliko imamo mišića, a koliko masti. Što je najvažnije, vaga definitivno ne pokazuje gdje kako su te masti raspoređene i gdje ih ima najviše”, objašnjava i ohrabruje ljude da izbace vagu iz kuće jer im ne treba.

Metabolička pretilost

Jedna od najopasnijih masnoća, kaže Ferstera, ona je vrsta koja se taloži oko naših unutrašnjih organa, a poznata je kao visceralna mast. Naizgled je nemoguće procijeniti koliko netko ima visceralne masti u sebi. Stoga, čovjek može biti mršav, ali svejedno imati hrpu kroničnih zdravstvenih problema zbog visceralnih masti koje mu okružuju organe. “Mršavim se ljudima ne govori da promijene prehranu i počnu vježbati, dok se onima koji jedu zdravu, ali svejedno imaju višak kilograma, obično savjetuje da prigrle još ekstremniji režim”, objašnjava, ističući kako je to pogrešan pristup.

 

MALI VIŠAK KILOGRAMA OPASAN KAO PRETILOST: Ovako se odražava na zdravlje srca tijekom 7 godina

Biti metabolički pretio ili – drugim riječima – mršav, a debeo, znači da taj netko, iako ima normalan indeks tjelesne mase, ima metaboličke markere koji se inače povezuju s pretilošću. To može biti svašta – od povišenih razina šećera u krvi do kolesterola. Američko je istraživanje nedavno pokazalo da čak jedno od četvero ljudi ima preddijabetičko stanje unatoč tomu što se uklapaju u okvire normalne tjelesne težine.

Najbolja prehrana i najbolje vježbe

Ferstera savjetuje što možete učiniti da biste izgubili visceralnu mast koja možda prekriva i vaše organe. Ona je osobno zagovornica dijete s niskim ugljikohidratima i zdravim mastima, koja vrlo brzo može promijeniti vaše metaboličke markere. Zdrave masti poput avokada, oraha, maslina i lososa omogućuju vašem tijelu esencijalno gorivo te optimalnu funkciju srca, živaca i mozga, a pomažu i u apsorpciji pojedinih vitamina, piše Daily Mail.

Nutricionistkinja također preporučuje povremeni post. Možete, recimo, uzeti dva dana u tjednu kad nećete u sebe unijeti više od 500 – 600 kalorija. Ostali tipovi povremenog posta uključuju noći post (12 – 14 sati razmaka između večere i doručka) te jedan dan u tjednu lagane prehrane. Pored toga, ne smije se zaboraviti ni tjelovježba, i to visokog intenziteta. Ova vrsta vježbi postala je hit među slavnima jer troši maksimalan broj kalorija u samo 30 minuta. Obično se kombiniraju različite kardio vježbe poput čučnjeva, iskoraka te istrčavanja, koje ubrzavaju puls.

Povratak na Net.hr