Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

PADA UČINAK KOFEINA

KAVA ZA RAZBUĐIVANJE? Naravno, ali nakon nekog vremena prestaje djelovati

Većina ljudi dan započinje šalicom kave. Iako vam djeluje da se samo tako možete razbuditi, zapravo se samo zavaravate.

Znanstvenici su otkrili da nakont tri noći slabog sna, kofein gubi efekt i neće vam pomoći da se osjećate svježije i odmornije. Slab san znanstvenici su definirali kao onaj koji uključuje pet ili manje sati provedenih u odmoru.

Do otkrića su došli uspoređujući učinke kave s djelovanjem placeba, a dokazali su da kofein, barem u prva dva dana lošeg sna, povećava psihomotornu reakciju organizma i olakšava vam svakodnevne obaveze.

ISTRAŽIVANJE OTKRILO VEZU IZMEĐU RAKA I ISPIJANJA KAVE: ‘Puno smo ispitivali pa promijenili mišljenje’

Voditeljica studije, dr. Tracy Jill Doty iz Istraživačkog instituta Walter Reed, kaže da su iznenađeni prednostima unošenja dvije doze od po 200 mg kofeina dnevno.

“Kofein je stimulans i koristi se obično za razbuđivanje, naročito u slučaju ako ste loše spavali. Ipak, podaci ukazuju da ista efektivna doza kofeina nije dovoljna da spriječi pad energije nakon nekoliko dana slabog sna”, kaže Doti.

ŠTO JE ZDRAVIJE? Kava ili čaj – što je bolje za razbuđivanje, što za mršavljenje, a što za jetru

Istraživači su ispitali 48 zdravih osoba koje su tijekom pet dana smjele spavati samo po pet sati. Zatim su dva puta dnevno dobijali ili po 200 mg kofeina ili placebo i potom obavljali niz zadataka.

Otkrića su objavljena u online izdanju časopisa Sleep, a bit će predstavljena i na 30. godišnjem sastanku Društva za proučavanje spavanja.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr