Jednom zauvijek riješite svaku dilemu oko namirnice koja vam je često na tanjuru

Često čujemo da se krumpir treba izbjegavati, no to je istina samo kada se radi o prženom krumpiru. No, kada se krumpir skuha ili peče s ljuskom, njegova zdrava svojstva dolaze do izražaja.

Bogati su kalijem

Jedan veliki krumpir s ljuskom sadrži 1.600 miligrama kalija. To je polovica preporučenog dnevnog unosa kalija i gotovo četiri puta više nego što ga ima u banani, koji je poznat kao namirnica bogata kalijem.

Kalij ima veliku ulogu u hidratiziranju, radu mišića i snižavanju krvnog tlaka.

Bogati su vlaknima

Veliki krumpir s ljudskom sadrži sedam grama vlakana, što je četvrtina preporučenog dnevnog unosa. No, važno je znati da bez ljuske, sam krumpir sadrži tek jedan gram.

Namirnice bogate vlaknima pomažu vam da se osjećate sitima dulje vremena, ali također smanjuju opasnost od srčaog udara, snižavaju krvni talk i pomažu pri sprječavanju dijabetesa.

Sadrže mnogo vitamina C

Krumpir sadrži 29 miligrama vitamina C, što je pola od preporučene dnevne doze te trećina količine vitamina C iz naranče. Iako unos tog vitamina neće preko noći izliječiti prehladu, važan je antioksidans i pomaže pri zacjeljenju rana.

Važan su izvor mangana

Mangan je bitan element u preradi bjelančevina, ugljikohidrata i kolesterola te je dobar i za jačanje kostiju. Jedan krumpir s ljuskom sadrži 33% preporučene dnevne doze mangana.

Bogati su vitaminom B6

Ovaj vitamin radi na očuvanju kardiovaskularne i probavne funkcije, jača imunološki sistem te mišićni i živčani sustav. Također proizvodi važne hormone u mozgu, a jedan veliki krumpir s ljuskom sadrži čak pola preporučenog dnevnog unosa vitamina B6.

Povratak na Net.hr