Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Hranom pobijedite PMS!

Mnoge žene pate od PMS-a koji je najčešće popraćen razdražljivošću i čestim promjenama raspoloženja, povećanim apetitom (osobito za slatkišima), grčevima i nadutošću. No, i tome se može doskočiti.

Umjesto tablete pojedite doručak

Istraživanje provedeno na Columbia University pokazalo je da su žene koje pate od PMS-a, a koje su uzimale 1200 mg kalcija dnevno, gotovo upola smanjile simptome poput grčeva, nadutosti, gladi i razdražljivosti. Istraživanje je potvrdilo ranije provedene studije koje su utvrdile da je kalcij učinkovit borac protiv PMS-a. Naše tijelo može primiti 500-600 mg kalcija odjednom, stoga prvu dozu uzmite već ujutro.

Preporučuje se mlijeko s malim udjelom masnoće pomiješano s mekinjama. Odaberite provjerene marke koje imaju veći udio magnezija i folne kiseline što utječe na smanjenje stresa. U to spada i željezo. Naime, u časopisu American Journal of Epidemiology je objavljeno da željezo 30 do 40 posto smanjuje simptome PMS-a.

Ručak koji će vam podići raspoloženje

Sikćete na suradnike? Vrijeme je za pauzu za ručak. Odaberite obrok bogat omega-3 masnim kiselinama. To je najbolja obrana protiv promjena raspoloženja. Naime, dokazana je povezanost između depresije i niske razine omega-3 masnih kiselina. Studija objavljena u časopisu Dijabetes & Metabolism ukazala je da ove masne kiseline drže hormone stresa, kortizol i adrenalin, pod kontrolom.

Užina da utažite želju

Što dalje od čipsa. Slana i masna hrana stvorit će vam osjećaj da ste se samo još više proširili. No, postoji super hrana za ove dane u mjesecu. Birajte namirnice bogate vitaminom B1. Primjerice umjesto klasičnog čipsa grickajte corn flakes.

Večerom protiv sjete

Studija objavljena u medicinskom časopisu BJOG otkrila je da su žene koje su uzimale kapsule od 30 mg šafrana dnevno tijekom ciklusa imale značajno smanjenje simptoma kao što su razdražljivost i umor. Teorija je da šafran može povećati razinu serotonina što utječe na dobro raspoloženje, a koje kod mnogih žena padaju prije menstruacije.

Grickalice prije spavanja

Jogurt će vam pomoći da dođete do svoje dnevne doze kalcija (3/4 šalice ima 300 mg kalcija). Prelijte jogurtom sjemenke suncokreta koje su dodatni izvor kalcija te magnezija koji je stimulans za dobro raspoloženja. Sjemenke su također i dobar izvor omega-6 masnih kiselina. A neke žene tvrde i da im pomaže kod osjetljivosti grudi u tom periodu.

Promiješati banane, orahe i zobene pahuljice. Ovaj jednostavan recept je bogat magnezijem i vlaknima, a regulirat će probavu.

Povratak na Net.hr