Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

IZ PRVE RUKE

EVO ŠTO LIJEČNICI KORISTE KADA IH SVLADA UMOR: Nije sve u kavi, oni su skloniji drugačijim metodama

Ako osjećate da vam manjka energije i već posežete za šalicom kave jer drugačije ne znate kako biste preživjeli dan, stanite! Nije sve u kavi. Evo što liječnici koriste kada se osjećaju umorno i pospano.

Za svaki zdravstveni problem volite čuti savjet liječnika. Sada možete doznati i kako oni održavaju svoju razinu energije kao i što su skloni uzimati kada ih žele povisiti.

Dr. Preethi Daniel, liječnik opće prakse

“Uzimam ginseng, vitamin C sa cinkom i vitamin D na dnevnoj osnovi. Ginseng je poznat po svom djelovanju na vaš prirodni sustav obrane od umora i stresa. Postoji nekoliko studija koje pokazuju pozitivne, iako ograničene dokaze o njegovim učincima. Od njega se svakako osjećam dobro. Vitamin C jača imunitet i povećava šanse za borbu protiv uobičajenih virusa. Vitamin D je moje sretno sunce u kapsuli. Suzbija umor i bolove, a poznato je da čak i podiže raspoloženje. Još jedan moj trik jest popiti veliku čašu vode na eks. I, naravno, dovoljno kretanja tijekom dana. Savjetujem da redovito jedete, ne preskačete obroke i izbjegavate grickalice.”

Dr. Meg Mehta, psihologinja

“Uzimam kapsule B kompleksa. Potrebne su mi jer moj posao podrazumijeva konstantni multitasking, a to crpi previše energije. Vitamin B razbistruje um i pojačava mentalne sposobnosti. Ono što mi je također važno jest činjenica da ova skupina vitamina podiže raspoloženje. Moj je trik za vraćanje energije odlazak u mislima na neko lijepo mjesto. Pokušajte se prisjetiti nekog doživljaja koji vas je osobito usrećio. Što više detalja prizovete u sjećanje, to je učinak veći i mentalna vježba uspješnija. Također prakticiram jutarnje šetnje. One mi pomažu da lakše zaspim navečer i bolje spavam.”

Dr. David Bull, liječnik opće prakse

“Ne vjerujem ni u kakve stimulanse. Ključ je dobre energije dovoljna količina sna. U posljednje su je vrijeme ljudi skloni podcjenjivati, ali to je pogrešno. Uvijek se trudim spavati barem osam sati dnevno. Obvezno doručkujem, i to namirnice koje sporo otpuštaju energiju, poput zobene kaše s voćem. Kava je također obvezna za mene. Od dodataka prehrani jedino uzimam vitamin C i cink. Kada se osjetim premoreno, volim odrijemati barem 10 minuta. Nakon samo 10 minuta ja sam druga osoba. Volim slušati glazbu jer mi ona podiže raspoloženje. I nikad ne sjedim za stolom dulje od sat vremena u komadu.”

HRANA ZA MOZAK: Saznajte koje namirnice najbolje odgovaraju radu vašeg mozga

KAKO JESEN UTJEČE NA ZDRAVLJE? Postoji čitav niz simptoma koji se javljaju nakon ljeta. Evo rješenja!

Dr. Suchitra Badvey, dermatologinja

“Koristim vitamin C, ali u prahu. Konzumiram jednu čajnu žličicu dnevno i u toj dozi dobijem 60 puta više vitamina C nego da sam pojela naranču. U jutarnjim satima uzimam i čajnu žličicu praha od ječma u čaši hladne vode. Također pijem zeleni čaj s ginsengom ili jednostavno čaj od ginsenga. Vegetarijanka sam uglavnom, ponekad si dopustim crveno meso, ali pritom pazim da nije prerađeno. Za mene su važni i probiotici. Obvezno popijem jedan kefir – u njemu se nalazi preporučena dnevna doza probiotika. Kada mi se počne spavati, trčim nekoliko minuta ili brzo hodam. Mozak se napuni kisikom i kao nova sam.”

Dr. Maryam Zamani, kirurginja

“Svakodnevno uzimam kalcij s vitaminom D3, kao i B-kompleks kako bih održala energiju. Kavu nikad ne pijem. Kada osjetim da mi treba vjetar u leđa, napravim nekoliko aerobnih vježbi da mi proradi cirkulacija. Tijekom radnog dana priuštim si zdrave grickalice kako bih održala razinu šećera u krvi. Najčešće su to orašasti plodovi i voće. Trudim se piti puno tekućine, ponajviše vodu i biljne čajeve.”

Dr Chidi Ngwaba, fizijatar

“Moj podizač energije svakako je vitamin D3. Taj čudotvoran sunčani vitamin podiže energiju, ali i raspoloženje. Pomaže u proizvodnji testosterona i serotonina, koji je naša prirodna “sretna droga”. Za trenutnu dozu energije pijem svježe iscijeđeni limun i limetu pomiješane s vodom. Taj napitak osigurava elektrolite potrebne stanicama za proizvodnju energije. Ujedno rješava i problem dehidracije, što je čest uzrok pospanosti i umora.”

Povratak na Net.hr