I jedna šalica može štetiti: Koje su nuspojave kave?

Jedna od sitnica koje možete promijeniti jest da smanjite unos kofeina. Iako, to je ljubiteljima kave lakše reći nego učiniti. No možda promijenite mišljenje nakon što pročitate ove podatke.

Za sve koji toga nisu svjesni, mogućnost kontroliranja svojih emocija i ostajanje u pribranom stanju pod pritiskom, direktno je povezano s vašom poslovnom izvedbom. TalentSmart je proveo istraživanje na više od milijun ljudi, pri čemo je otkriveno da je 90 posto osoba s najboljom izvedbom izrazito emocionalno inteligentno, a smireni su i drže sve pod kontrolom.

Većina ljudi pak pije kavu zato što se osjećaju budnijima i bolje raspoloženima. Mnoga istraživanja pokazala su da kofein poboljšava ispunjavanje kognitivnih zadataka, no kratkoročno. Nažalost, najnovije istraživanje škole Johns Hopkins pokazalo je da se te mogućnosti smanjuju kako pada utjecaj kofeina, kod osoba koje ga unose u organizam u većim količinama. Drugim riječima, ako pijete dosta kave, kako će se smanjivati utjecaj kofeina tako će se smanjivati i vaše kognitivne mogućnosti, ali će vam i padati raspoloženje. Jedini način da se vratite u sedlo, jest da opet popijete kavu.

Kofein također otpušta adrenalin, mehanizam za preživljavanje koji vam daje ekstra snagu. Ovo je sjajno kad vas lovi medvjed, ali ne i kad odgovarate na službeni mail. Kad kofein napusti vaš mozak i organizam, preplavit će vas emocije, s tim da su najčešće nervoza i tjeskoba. No sam adrenalin će vam povisiti krvni tlak, stimulirati srce i ubrzano ćete, površinski disati.

Uz to što kofein utječe na spavanje, tako što većina ne može zaspati zbog njega, znajte da on utječe i na kvalitetu vašeg sna, smanjujući REM fazu, što znači da ćete se probuditi umorniji i iscrpeljeni, pa ćete se opet baciti na novu šalicu. I tako u krug.

Povratak na Net.hr