Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Masne naslage nakupljate i zbog ove ‘sitnice’

Zar su noćni zalogaji zaista opasni za struk? Novo istraživanje pokazuju da vrijeme kada jedemo može biti jednako važno kao i ono što smo stavili u usta.

Jedete li navečer dok surfate Internetom ili dok gledate film, vjerojatno ćete se lakše udebljati, upozoravaju znanstvenici.

Upozorenje stiže nakon istraživanja na miševima. Jednoj skupini glodavaca bilo je dopušteno jesti samo tijekom osmosatnog razdoblja, dok je druga skupina mogla jesti cijeli dan i noć. Iako su miševi u ove dvije skupine jeli otprilike isti broj kalorija, oni koji su jeli tijekom dana nisu postali pretili.

Rezultati ukazuju da oni koji su jeli i navečer, tj. kada su to htjeli, nisu tako dobro održavali liniju. Miševi iz ove grupe su se udebljali jer se poremetio tjelesni sat, smatraju američki znanstvenici i vjeruju da se isti princip može primijeniti i na ljude.

Dr. Satchidananda Panda, voditelj studije objašnjava da u određeno doba dana jetra, iznutrice i mišići imaju najveću učinkovitost, dok u drugim terminima ‘spavaju’. ‘Svaki organ ima biološki sat. Ti metabolički ciklusi su ključni za debljanje. Ako miševi i ljudi jedu i tijekom dana, i tijekom noći, mogu poremetiti normalne metaboličke cikluse’, dodao je.

Naime, na kraju studija, miševi koji su jeli cijeli dan i noć su dobili 70 posto više masnih naslaga, nego oni koji su jeli samo danju. Treba imati na umu da su u obje skupine imali na raspolaganju otprilike jednaku količinu hrane.

Pišući u časopisu Cell Metabolism, istraživački tim dr. Pande sa Salk Institute for Biological Studies u Kaliforniji, sugerira da ograničavanje termina obroka može pomoći smanjiti razinu pretilosti.

Tam Fry iz britanskog Nacionalnog foruma pretilosti kaže: ‘Postoji uzorak, koji bi trebali njegovati od djetinjstva – tri dobro raspoređena obroka dnevno. Sve suprotno, uznemirava organizam i stvara probleme s hormonima koji kontroliraju apetit.’

Povratak na Net.hr