Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

SANJA MUSIĆ MILANOVIĆ

BUDUĆA PRVA DAMA SAVJETUJE KAKO ŽIVJETI ZDRAVO: ‘Za tjelesno zdravlje hodajte, uživajte i duboko dišite! A za mentalno…’

Tim Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, koji vodi supruga novoizabranoga predsjednika, priopćenjem je poslao preporuke za kvalitetne promjene u novoj godini

Kako biste tijekom 2020. godine poboljšali svoje prehrambene navike i živjeli zdravije, poslušajte savjete buduće Prve dame Sanje Musić Milanović, koja je pokrenula projekt pod nazivom “Živjeti zdravo”. Tim Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, koji vodi supruga novoizabranoga predsjednika Zorana Milanovića priopćenjem je poslao preporuke za kvalitetne promjene u novoj godini.

“Datum koji će označiti početak uvođenja zdravih navika u naš život je nevažan i promjene ne moraju nastupiti s prvim danom nove godine. Važno je da ustrajemo u zdravim izborima”, priopćili su iz HZJZ-a.

Sanja Musić MilanovićFoto: Goran Stanzl/PIXSELL

Navike mijenjajte polako

Pritom upozoravaju da novogodišnje odluke često bivaju zaboravljene do kraja siječnja ponajprije zbog nerealnih ciljeva, naglih i drastičnih restrikcija te suprotnosti s vlastitim životnim stilom. Kako bi se povećala vjerojatnost da će se nove prehrambene navike poboljšati i dugoročnije primjenjivati, HZJZ savjetuje da se navike mijenjaju polako te da se prate obroci i međuobroci.

Jedete li manje od pet porcija voća i povrća, treba povećati unos za jednu dodatnu porciju voća i povrća, a ako volite jesti slatkiše, HZJZ ističe da ne trebate osjećati krivnju, već ih jesti u umjerenim količinama, uz dovoljan unos ostalih vrsta namirnica i tekućine te svakodnevnu tjelesnu aktivnost.

Preporučljivo je birati proizvode s jamstvenim žigom HZJZ-a “Živjeti zdravo” jer garantiraju smanjenu količinu soli, šećera i zasićenih masnih kiselina, dok istovremeno zadovoljavaju preporučeni omjer energije i hranjivih tvari te sadrže više vlakana, bjelančevina i vitamina.

Što se tiče tjelesne aktivnosti, tim Prve dame savjetuje kretanje od najmanje pola sata dnevno umjerenim intenzitetom. No, kako pišu, još je važnije da u tome – uživate.

Photo: Sanjin Strukic/PIXSELLFoto: Pixsell

Savjeti za mentalno zdravlje

Dobra vijest je da je hodanje rijetko povezano s ozljedama, a u ovaj oblik tjelesne aktivnosti mogu se uključiti osobe svih dobnih skupina, uključujući i one koji se nikad nisu bavile nekom tjelesnom aktivnošću, stoji u priopćenju, uz pojašnjenje da se hodanjem smanjuju rizici za kardiovaskularne bolesti, dijabetes tipa 2, rak debelog crijeva i dojke itd.

Nakon prehrane i savjeta o kretanju, u novogodišnje odluke tim “Živjeti zdravo” i Sanja Musić Milanović savjetuju da se treba pobrinuti o svojemu mentalnom zdravlju. Navode pet savjeta dr. sc. Ljiljane Muslić, kliničke psihologinje: učite nove stvari, povežite se, odvojite trenutak, budite aktivni i uzvratite.

Za mentalno zdravlje preporuča se i aktivnost poput šetnje, korištenja stepenica umjesto dizala, tečaj plesa ili uređivanja prostora za stanovanje, a potrebno je i uzvraćanje, odnosno pomaganje, dijeljenje i ljubaznost prema drugima, što promiče osjećaj vlastite vrijednosti i emocionalno ispunjava.

Ako je nekomu potrebna pomoć i podrška jer se osjeća teško, bespomoćno i beznadno, povlači se iz društvenih odnosa, izbjegava uobičajene aktivnosti, ima napadaje bijesa ili ga preplavljuju tjeskoba i strahovi, HZJZ savjetuje odlazak na razgovor stručnjaku za mentalno zdravlje.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr