Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

PREPOZNAJETE LI SE?

VISOKI IQ NIJE KLJUČAN: Jedan drugi oblik inteligencije donijet će vam napredak u karijeri i osobnom razvoju; Imate li ovih 5 osobina

Psiholog je izdvojio osobine i ponašanja koja omogućavaju socijalno inteligentnim osobama stalan poslovni i osobni napredak

Socijalna inteligencija je sposobnost građenja uspješnih odnosa i navigiranja kroz razne društvene situacije. Mnoštvo studija potvrdilo je da upravo to igra ključnu ulogu u stvaranju uspješne karijere.

“Bez obzira na to koliko ste načitani, ako se ne snalazite s drugim ljudima, nećete postići svoj cilj. Razlika između dobre i sjajne karijere svodi se na to koliko ste socijalno inteligenti”, rekla je menadžerica Kristina Howard za Business Insider.

Postoje jasni znakovi koji pokazuju da tvoj partner ima razvijenu empatiju, a evo o čemu se radi

Također, prema studiji o sreći koju su proveli na Harvardu, novac i slava nas ne čine sretnima, već naše društvene veze.

Stoga je korisno znati kakve osobine i ponašanja omogućavaju socijalno inteligentnim ljudima da stalno napreduju u svojim karijerama i osobnom životu.

Dr. Karl Albrecht tvrdi da ljudi s visokom socijalnom inteligencijom dijele pet osobina.

1. Svijest o situaciji

Prije nego što s nekim započnu razgovor, socijalno inteligentni ljudi proučavaju prostoriju kako bi ‘upili’ emotivna stanja drugih ljudi, njihove namjere i interakciju.

Dakle, počnite s proučavanjem ponašanja i raspoloženja onih oko vas prije nego što im priđite. Ne želite razgovarati o svom sjajnom danu kada vaš sugovornik ne izgleda najveselije.

Albrecht tvrdi da kroz proučavanje verbalne i neverbalne komunikacije sugovornika možemo dobiti predodžbu o njihovim osobnostima i društvenoj dinamici.

Izgledaju li pristupačno ili se njihova neverbalna komunikacija zatvorena? Što govore njihove grimase? Čine li se opušteni i pozitivni ili su napeti, ozbiljni, tužni? Što je s tonom glasa, pokazuju li privrženost i interes za druge ljude?

2. Prisutnost

Najveći neprijatelj produktivnosti na poslu je ometanje, a isto vrijedi i za interakciju s ljudima.

Ljudi s visokom socijalnom inteligencijom razumiju da je njihova prisutnost najjači adut. Fizička prisutnost nije dovoljna, moramo biti prisutni emocionalno i mentalno. Povezivanje s ljudima postaje izazovno ako ne obraćamo dovoljno pozornosti na njih.

ProfimediaFoto: Profimedia

Uz sve vanjske distrakcije, moramo naučiti smiriti svoj unutarnji dijalog i usredotočiti se na osobu pred nama. “Većina ljudi ne sluša s namjerom da razumije, slušaju s namjerom da im odgovore”, rekao je biznismen Stephen Covey.

Najbolja stvar koju možete poduzeti za veću prisutnost jest umna meditacija. Studije su pokazale da ona pomaže u regulaciji emocija, boljem fokusiranju i pamćenju te smanjuje stres, što pomaže razviti kvalitetniju komunikaciju s drugima.

3. Autentičnost

Albrecht raščlanjuje autentičnost na tri dijela: poštovanje sebe, vjeru u vlastite vrijednosti i iskrenost s drugima. Kada imamo sve troje, drugi nas doživljavaju kao autentične.

Međutim, okosnica autentičnosti je u našoj samosvijesti u kojoj ključno mjesto igra duboko razumijevanje naših vrijednosti. Nikada nećemo postati osoba kakva želimo biti ako ne znamo kako ta osoba točno izgleda.

Albrecht predlaže zapisivanje vrijednosti kojima težimo i da se zapitamo sljedeće:

  • Koji su moji talenti?
  • Što me motivira i veseli?
  • Što sam naučio iz iskustava i kako su me ona učinila boljom osobom?
  • Kako moju talenti mogu pomoći drugima?

Odgovori na ova pitanja pojasnit će vam vaše vrijednosti i poboljšati proces donošenja odluka.

4. Jasnoća

Jasnoća je ključna u komunikaciji. Socijalno inteligentni ljudi dosljedno rade na izražavanju svojim misli i osjećanja, i to na obziran način.

Albrecht preporuča da vježbate jasniju komunikaciju pisanjem, proučavanjem jakih govornika oko sebe, gledanjem snažnih govora, snimanjem sebe dok nismo zadovoljni načinom na koji smo izgovorili ono što smo htjeli.

Sposobnost pojednostavljenja kompleksnih ideja vještina je koja je sve bitnija u našem užurbanom svijetu.

5. Empatija

Empatija je most koji spaja ljude i stvara veze te najvažnija osobina socijalno inteligentnih ljudi. Ona nam omogućava da se poistovjetimo s drugima i budemo ranjivi.

Osim pažnje i uvažavanja sugovornika, Albrecht preporuča da svjesno pokušamo isključiti naša toksična ponašanja. Teško se povezati s nekim ako stalno kritizirate, igrate zakulisne igre ili ih omalovažavate.

Promislite dajete li svima priliku da se izraze, povlačite li se kako bi čuli drugačije poglede na situaciju i pristupate li svima otvorenog uma kako biste bolje razumjeli tuđe ponašanje i osjećaje.

Povratak na Net.hr