Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

NAJBOLJI TEST

SPAVANJE U ČARAPAMA – DA ILI NE? Pravi odgovor na ovu dvojbu tijelo vam daje oko četiri sata ujutro, slušajte ga

Prema nekim istraživanjima, ljudi koji nose čarape na nogama zaspe petnaestak minuta prije nego bez njih

San je važan dio života svakog pojedinca i ključan za normalno funkcioniranje mozga i cijelog organizma. Većina ljudi provede trećinu dana spavajući, a mnogi među njima u postelju odlaze u čarapama. Prema podatcima američkoga Nacionalnog instituta zdravstva, spavanje u čarapama je dobro, piše MedicalNews Today. Naime, pritom tijelo uspostavlja pravilnu tjelesnu termoregulaciju te na taj način uspostavlja i red u funkcioniranju mozga i tijela.

Zaspi se 15 minuta brže

Lijeganje u čarapama korisno je i jer nam pomaže da brže utonemo u san te da oko 4 sata ujutro, u vrijeme kad je temperatura tijela najniža, osiguramo organizmu dovoljnu količinu topline. Zagrijavanje nogu i ruku utječe na proširenje krvnih žila. Pritom naš organizam prima informaciju da je vrijeme za san. “Grijanje hladnih stopala uzrokuje širenje krvnih žila, što poručuje mozgu da je vrijeme za spavanje. Pošto se krvne žile rašire na rukama i nogama,  toplina se ravnomjerno rasporedi kroz tijelo te ga priprema za spavanje”, tvrde iz Nacionalnog instituta zdravstva.

VAMA JE HLADNO, A PARTNERU VRUĆE? Ova genijalna inovacija poštedjet će vas svađe u krevetu

Prema nekim istraživanjima, ljudi koji nose čarape na nogama zaspe petnaestak minuta prije nego bez njih, a čak i tradicionalna kineska medicina podupire takvo stajalište. Prosječnoj odrasloj osobi potrebno je između sedam i devet sati sna. Nedostatak sna povećava rizik od smanjene koncentracije i negativno utječe na pamćenje i raspoloženje. Dugoročno utječe na povećanje mogućnosti razvoja od srčanih oboljenja, depresije i pretilosti.

Na što valja obratiti pažnju?

Iz sličnih razloga, spavanje u čarapama doprinosi sprječavanju napadaja kod Raynaudove bolesti i pojave valunga kod žena u menopauzi. Raynaudov sindrom je stanje kod kojega dijelovi tijela, poput prstiju na rukama ili nogama, postanu hladni i otupe na osjet, što je reakcija na niske temperature ili na stres.

Znanstvenici kažu da pri lijeganju u krevet u čarapama treba obratiti pozornost na nekoliko stvari. Prije svega, zbog bakterija treba izbjegavati odlazak u krevet u čarapama koje nosite tijekom dana. Također, treba voditi računa o higijeni nogu te ih oprati i dobro osušiti prije odlaska u krevet. Čarape trebaju biti napravljene od prirodnih materijala i ne predebele.

Povratak na Net.hr