Kako je domaća kuhinja našla put do svačijeg stola

Image

Novo normalno prišuljalo nam se početkom godine, a život nam se doslovno preko noći preokrenuo pa smo se probudili u nekom novom svijetu, s nekim novim pravilima.

6.11.2020.
14:43
VOYO logo

U suradnji s Mastercardom donosimo serijal razgovora s nekima od naših najuspješnijih hrvatskih online trgovina. Stvarni online poduzetnici pričaju o poslovnim izazovima, organizaciji i upornosti koja je potrebna da se prodaja na internetu „zarola“. Danas su to već etablirani brandovi za koje ste zasigurno čuli, no ni njima uspjeh nije došao preko noći.

Digitalizacije poslovanja u 21. stoljeću više nije pitanja izbora - već je postala neizbježna, neophodna i nezaobilazna, baš kao i dobra ideja koja se pretače u uspješan biznis.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To jako dobro zna i Željka Maras koja, iako je karijeru započela u novinarstvu, danas plovi drugim vodama, a sve zahvaljujući originalnoj ideji u kojoj je pronašla plodno tlo za uspješan biznis. Shvativši kako velik broj ljudi nema vremena otići na plac te si skuhati zdravi ručak, Željka je došla do ideje da zaposli kuhare koji bi umjesto klijenata otišli na Dolac, kupili namirnice i u kući klijenta skuhali ručak.

Image
Image

Svoja domaća jela željeli su ponuditi i širem tržištu ne bi li tako nastao današnji Jedem doma, prva premium polugotova jela. I u ovom slučaju odlučili su da im je kvaliteta na prvom mjestu te su nastavili svoju viziju kuhajući od kvalitetnih namirnica malih proizvođača ne dodajući u jela bijelo pšenično brašno niti rafinirani bijeli šećer.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prezentacija proizvoda, siguran web shop, povjerenje klijenata - sve su to pitanja koja su u hodu rješavali ne bi stvorili uspješan biznis.

Kako je Hrvatska prihvatila ovakav način "kuhanja" i zašto je Jedem doma tako uspješan, otkrila nam je direktorica Željka Maras.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se rodila ideja za "Jedem doma"?

Jedem doma započeo je s radom koncem 2015. godine kao servis za nabavu namirnica i kuhanje, a upravo slavimo 5. rođendan. Tijekom tih godina koncept se neprestano razvijao i nadograđivao. Danas je Jedem doma brend prvih premium polugotovih jela na hrvatskom tržištu, sa širokim asortimanom jela koja treba tek podgrijati ili zapeći.

Image
Image

Što vas je navelo da u domaćoj kuhinji pronađete inspiraciju za uspjeh?

Jedem doma nastao je iz moje privatne strasti za kućnim kuhanjem. Shvatila sam da to što radim ja, svakodnevno odlazim na tržnicu i kuham sva tri obroka dnevno, rade rijetki. Kad su mi prijatelji i poznanici počeli govoriti da bi rado željeli da im u njihovom kućanstvu netko sve to tako pripremi, da ih dočeka kad umorni dođu s posla, odlučila sam pokrenuti servis za nabavu namirnica i kuhanje. U četiri godine naše su kuharice i kuhari kuhali u preko stotinu kućanstava grada Zagreba, mahom za svakodnevne potrebe prezaposlenih obitelji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S vremenom je zaživio princip da klijentima kuharica Jedem doma u jednom dolasku skuha jedno jelo za taj dan, a da im cijeli niz jela „pretpripremi“, tako da ih klijenti sami idućih dana na brzinu podgriju ili zapeku. U jednom trenutku odlučili smo upravo taj segment premium polugotovih jela početi proizvoditi i ponuditi daleko širem tržištu. Tako je nastao današnji Jedem doma, prva premium polugotova jela. Kuhamo od kvalitetnih namirnica malih proizvođača, jela su ohlađena, ne i smrznuta, te ne sadrže bijelo pšenično brašno niti rafinirani bijeli šećer.

Nakon što se rodila ideja trebalo ju je pretočiti u stvarnost. Kako je to izgledalo?

Jedem doma je, te sad već daleke 2015. godine, nastao kao moj hobi, način da se stvaralački izrazim, u trenutku dok sam radila jedan sasvim drugi posao. Trebalo je osigurati financijska sredstva koja će omogućiti da projekt preživi do točke kad postane samoodrživ, kao i educirati se iz cijelog niza pravnih i ekonomskih područja budući da nisam imala poduzetničkog iskustva. No ono što uvijek naglašavam - najteži dio posla bio mi je preskočiti ograničenja u vlastitim uvjerenjima što ja mogu, odnosno ne mogu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li se u nekom trenutku možda pokolebali?

Kolebala se nisam. U početku mi je olakotna okolnost bila to što od mene nitko, pa ni ja sama, nije imao velika poslovna očekivanja, pa nije ni bilo pritiska za uspjeh ili neuspjeh. Danas je pritisak daleko veći, ali ne kolebam se ni sad. Sigurna sam da sam na pravom putu, što god on sa sobom nosio.

Što smatrate da je ključ vašeg uspjeha, koji talent vam je pomogao?

U mom slučaju ključ uspjeha, ili opstanka, jest upornost. Ne odustati ni kad su brojne okolnosti protiv vas, nego samo držati fokus na cilju, ne obazirući se na oluje na putu do njega. S druge strane, imati dovoljno fleksibilnosti da se putem ciljevi i mijenjaju i prilagođavaju nekim novim iskustvima i spoznajama. Organiziranost i težnja izvrsnosti moje su osobne kvalitete koje pridonose uspjehu u svemu čime se bavim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Imate li uskoro u planu proširivanje? Koji su daljnji koraci u kreativnom razvoju?

Svoje smo proširivanje upravo napravili. Nakon godinu dana distribucije proizvoda Jedem doma putem webshopa i drugih trgovina, u rujnu smo otvorili samo svoju trgovinu Jedem doma u Ilici 76 nadomak Britanskog trga u Zagreba. U ovom trenutku smo fokusirani na podizanje poslovanja preko webshopa i u trgovini Jedem doma, pa je investicijski ciklus za ovu godinu sigurno završen.

Koji je najbolji savjet koji ste dobili kada ste pokretali posao?

Kad sam pokretala posao, bila sam svojevrsni autsajder i u biznisu i u profesionalnom kuhanju. Nekoliko ključnih rečenica koje mi sve ove godine zvone u glavi su "Najjači si kad si svoj" (radi ono u čemu i sam uživaš), "Nađi svoje pleme" (okruži se ljudima s poduzetničkih duhom jer će ostali lako osujetiti tvoje ideje) i "Kupci su ti koji nam daju plaću" (uvijek se stavljaj u cipele kupca). Sve ih potpisuje poslovna savjetnica Kristina Ercegović, dobri duh hrvatskog malog poduzetništva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Image

Koliko je bilo zahtjevno otvaranje webshopa/dostave? Ljudi su i danas dosta skeptični oko internet kupnje i plaćanja karticom, pogotovo starija generacija, koliko je kupnja internetom sigurna?

Otvaranje webshopa za mene je bilo prirodno jer sam osobno velika ljubiteljica online kupnje. U šali često kažem da bih i stan i auto rado kupila online, da mogu. Poslovanje Jedem doma u početku sam zamislila isključivo kao online platformu. Međutim, hrvatsko je društvo poprilično konzervativno po pitanju online kupnje, osobito hrane, pa smo nakon godinu dana na webshopu otvorili i fizičku trgovinu. Suprotan put od mnogih trgovina koji sada u pandemiji brže-bolje otvaraju webshopove.

A što se strahova od pronevjera tiče, iz mog iskustva, kupnja preko webshopa kreditnim karticama sigurnija je nego na fizičkim mjestima. Jednom su mi na dalekom putovanju "skinuli" podatke s kartice prepisivanjem brojeva u fizičkoj trgovini. Na webshopu su sigurnosni kodovi puno jači.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li u doba pandemije osjetili pad kada je u pitanju prodaja?

U vrijeme pandemije imali smo velik pad u području dostave uredskih obroka. Uredi koji su uzimali naše "gablece" su preko noći prestali s radom, a oni su nam nosili 50% prihoda. Ipak, sve smo snage usmjerili na razvoj segmenta premium polugotovih jela za kućno kuhanje namijenjen privatnim kupcima, i na sreću, taj tržišni segment raste.

Što biste savjetovali mladim ljudima koji imaju ideju za svoj proizvod te ga žele distribuirati putem interneta?

Vjerujem da svaki proizvod, čim se pojavio kao ideja u svijesti pojedinca, ima potencijal za uspjeh. Ono što je nužno jest biti autentičan, istinski vjerovati u svoj proizvod, u različitim područjima okružiti se ljudima koji znaju bolje od vas te - ne odustati na prvoj, a ni na drugoj ili trećoj prepreci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što smo naučili od Željke i njezinog poslovnog modela Jedem doma?

  1. Uvijek budite spremni na pivotiranje: Možete krenuti s jednom idejom, no shvatite da je vaš put ipak drugačiji. Važno je osluškivati tržište, potražnju i potrebe kupaca, ali i svoj instinkt. Željka je krenula s idejom da ponudi uslugu kuhanja prezaposlenim obiteljima, no praksa je pokazala da je jednostavnije u jednom dolasku pripremiti polugotova jela koja klijent samo podgrije. Tako je nastao Jedem doma – prva premium polugotova jela.
  2. Pokušajte svoju strast pretvoriti u posao: Na taj način imate puno više šanse za uspjehom i neće vam biti teško ekstra potegnuti, što je dosta često potrebno pri pokretanju posla.
  3. Uvijek ulažite u nova znanja: Ne morate u svemu biti ekspert, no kada pokrećete vlastiti biznis, od vas se očekuje da ste manager, operativac, kreativac… Željka se educirala u pravnim i ekonomskim područjima kako imala cjelovitiju sliku nad svojim poslovanjem.
  4. Upornost i strpljenje, usprkos preprekama: Vrlo je izvjesno da će se u svakom poslovanju kad-tad pojaviti prepreke. U tim situacijama je važno držati jasan fokus na cilju i istinski vjerovati u svoj proizvod.
  5. Kupci su ti koji vam daju plaću: Pokušajte se staviti u cipele vaših kupaca, što oni žele i kako ih tretirati. Prva i osnovna stvar kada pričamo o online narudžbama jest da im osigurate sigurno i jednostavno plaćanje vaših proizvoda. Kada je u pitanju sigurnost internetskog plaćanja, tu nema kompromisa. Savjet je uvijek surađivati s renomiranim kartičarima koji ulažu ogromne napore u razvoj pametne tehnologije. Primjerice, novi Mastercard Identity Check vaša banka potvrđuje da su vaše kupnje doista vaše – bez suvišnog upisivanja podataka, za još brže i ugodnije iskustvo online kupnje. Svoj identitet potvrđujete pomoću jednokratne lozinke, m-tokena, biometrije ili druge metode potvrde koju vaša banka prihvaća, što proces kupnje čini sigurnim i jednostavnim.

Čitaj poslovne priče naših najuspješnijih online trgovina!

Slučaj Štraca T-Shirt: Marina je u Švicarskoj imala viška vremena pa je završila nekoliko online tečajeva i pokrenula „Štracu“. Ovo je njezina priča…

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Marina je u Švicarskoj imala viška vremena pa je završila nekoliko online tečajeva i pokrenula „Štracu“. Ovo je njezina priča…

Slučaj Tvornica zdrave hrane: „Smatrali smo da je tržištu potrebna cjenovno dostupna ekološka hrana i bili smo u pravu“

Korisni savjeti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve što ti je potrebno za uspješno poslovanje tvog webshopa.


Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Mastercard prema najvišim uredničkim standardima Net.hr-a.

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo