Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

DIGITALNA DEMENCIJA

UGLEDNI NJEMAČKI NEUROZNANSTVENIK I PSIHIJATAR IMA SAVJET VLADI: Treba pripaziti s digitalizacijom obrazovanja

Ugledni njemački neuroznanstvenik i psihijatar, dr. Manfred Spitzer, upozorava da je djeci potrebno ograničiti vrijeme provedeno ispred ekrana elektroničkih uređaja jer “oslobađaju” od uobičajenih mentalnih napora

U knjizi “Digitalna demencija – kako mi i naša djeca silazimo s uma”, ugledni njemački neuroznanstvenik i psihijatar dr. Manfred Spitzer upozorava da je djeci potrebno ograničiti vrijeme provedeno ispred ekrana elektroničkih uređaja poput pametnih telefona, računala itd. jer “oslobađaju” od uobičajenih mentalnih napora, piše N1 televizija. Time se slabe kognitivne sposobnosti i povećava osvisnost o tehnologiji.

Ivana Dragičević je za N1 razgovarala s doktorom Spitzerom koji je preporučio hrvatskoj vladi da bude oprezna s potpunom digitalizacijom obrazovanja, a cijeli intervju moći ćete pogledati u nedjelju 9. 12. u emisiji TNT.

Veće investicije u digitalne medije, lošiji rezultati

“…tako da po mom mišljenju ne možete napraviti ništa gore nego digitalizirati škole, znamo da će se razina obrazovanja pogoršati kada to napravite. Evaluacija podataka PISA-e. Deset godina analize njihovih rezultata u više od 50 zemalja je pokazalo da što je više zemlja investirala u digitalizaciju škola, djeca su imala gore PISA rezultate. Dakle, nije tako da što više investirate u digitalne medije djeca postižu bolje rezultate, ne, što više investirate djeca imaju gore rezultate”, rekao je Spitzer u intervjuu, naglasivši da se moramo maknuti od “pomodarstva” jer “ništa nije štetno obrazovanju u vrtićima od digitalnih medija i ništa nije gore za škole nego iPad i laptop”.

Povodom hrvatskog izdanja knjige dr. Manfreda Sptizera “Digitalna demencija – kako mi i naša djeca silazimo s uma”, u organizaciji Naklade Ljevak, večeras je u Zagrebu održan i stručni skup – “Dijete i digitalno doba”, na kojemu se govorilo o toj temi. Glavni govornik je bio sam Manfred Spitzer, a uz njega su na skupu sudjelovali još i Andriaan van der WeelMiha KovačGoran Šimić.

Odvlačenje pažnje i rasipanje energije

Spitzer u svojoj knjizi tvrdi da mnoga djeca vrlo brzo shvate da do informacija mogu lako doći “guglanjem”, pa nemaju potrebe pamtiti informacije. Kako piše N1, rad na više stvari istovremeno, klikanje od stranice do stranice, odvlači djeci pažnju, pri čemu se rasipa energija i remeti fokusiranje na ono što je važno.

Dugo surfanje i igranje raznih računalnih igrica, koje mogu izazvati ovisnost, mogu imati ozbiljne posljedice na djecu, tako da može uzrokovati poremećaj pažnje i koncentracije te nerazvijenost društvenih vještina, frustraciju i nesocijaliziranost.

Digitalna demencija

Spitzer je jedan od prvih koji je javno postavio pitanja vezano za navedene opasnosti i problem koji je nazvao “digitalnom demencijom” te ponudio znanstveno utemeljena rješenja.

 

 

Povratak na Net.hr