Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

POPIS NAJBOLJIH NAMIRNICA

KALCIJ U TRUDNOĆI: Velika mu je važnost jer utječe na normalan razvoj i rast

Za vrijeme trudnoće, vaša beba za razvoj treba kalcij kako bi imala jake kosti i zube.

Kalcij će pomoći da vaše dijete izraste zdravo te da ima zdravo srce i mišiće. Kalcij će utjecati i na razvijanje normalnog ritma srca te sposobnost zgrušavanja krvi. Ovaj dodatak važan je za trudnice i za njihovu djecu.

Važnost kalcija u trudnoći

Ovaj mineral može utjecati na smanjivanje rizika od hipertenzije i preeklampsije. U slučaju nedovoljne razine kalcija u trudnoći u vašoj prehrani, beba će ga izvlačiti iz kostiju i time narušiti vaše zdravlje. Potrebna razina kalcija za žene u dobi od 19 do 50 godina je oko 1.000 miligrama (mg) na dan prije, tijekom i nakon trudnoće, a kod djevojaka do 18 godina i mlađe potrebno je nešto više – 1.300 mg dnevno prije, tijekom i nakon trudnoće.

Unos je bitan i nakon trudnoće i završetka dojenja. Ovaj mineral jako je važan za jačanje kostiju što će smanjiti mogućnosti dobivanja osteoporoze kasnije u životu.

Mnoge trudnice uzimaju prenatalne vitamine, kroz koje već dobivaju najmanje 150 mg kalcija. Uz to je moguće uzimati dodatni dodatak kalcija ako mislite da ga ne uzimate dovoljno iz svakodnevne prehrane. Imajte na umu da vaše tijelo može apsorbirati do 500 mg kalcija u isto vrijeme. Što znači da ćete možda morati uzeti dodatnu količinu kalcija u trudnoći u manjim dozama nekoliko puta dnevno. Uz dodatke kalcija je obavezno uzimanje D vitamina koji apsorbira kalcij, tako da svakako osigurajte dovoljno i tog vitamina u prehrani za vrijeme trudnoće.

Najviše kalcija ćete dobiti uz dodatak kalcijevog karbonata, ali uzimanje toga zahtijeva zdrav želudac pa ga je najbolje uzimati uz obrok. Kalcijev citrat najlakše se apsorbira u tijelu, a budući da ova vrsta ne zahtijeva kiselinu želuca za apsorpciju, može se uzeti između obroka. Prije uzimanja dodataka pripazite da ne uzimate dodatke kalcija koji sadrže kosti, dolomit, ljusku kamenicu ili koralje jer ti dodaci mogu sadržavati malu količinu olova, što može biti štetno za vašu bebu.

Kalcij za vrijeme dojenja

Kalcij nije potreban samo u trudnoći već i za vrijeme dojenja pa bi tako trebali nastaviti s dodatkom kalcija tijekom dojenja. Istraživanja pokazuju da možete izgubiti od 3% do 5% svoje koštane mase kada dojite jer gubite dio kalcija odlazi kroz vaše mlijeko. Srećom, ako pazite da konzumirate hranu s kalcijem i uzimate dodatke kako je preporučeno, trebali biste vratiti tu koštanu masu u roku od 6 mjeseci nakon što prestanete dojiti.

Iako je kalcij u trudnoći dobar za vas i dijete, nemojte pretjerivati u unosu. Ukupna unesena vrijednost ne smije prelaziti 2.500 mg. Previše kalcija može uzrokovati zatvor, povećava rizik od bubrežnih kamenaca i može ometati apsorpciju željeza i cinka iz hrane.

Prirodni izvori kalcija

Postoji mnogo hrane bogate kalcijem. Najviše korištene su:

  • mlijeko i mliječne namirnice – sir, jogurt
  • tamno povrće
  • lisnato povrće
  • kelj
  • srdela u ulju
  • naranče
  • zobene pahuljice i zobena kaša
  • bademi
  • smokve (posebice suhe)
  • brokula
  • sjemenke suncokreta
  • bijeli grah

Ako ste alergični na mlijeko, netolerantni na laktozu ili ste vegan, možda nećete moći dobiti sav potreban kalcij iz hrane. U tom slučaju se obratite svom liječniku koji će vam preporučiti dodatak kalcija.

Ovo su najjednostavniji načini za svakodnevni unos kalcija:

  • kuhajte rižu, rezance i žitarice u nemasnom mlijeku
  • dodajte neprženo suho mlijeko u prahu na recepte za kremaste juhe
  • zamijenite kiselo vrhnje i maslac s nemasnim jogurtom
  • pospite naribanog sira na salate, krem juhe ili povrće koje jedete
  • pijte bar jednu čašu mlijeka sa svakim obrokom. Naučite piti mlijeko s niskim udjelom masnoća umjesto sokova pri jelu.
  • umjesto svoje redovite šalice kave ujutro, pokušajte piti bijelu kavu s više mlijeka
  • kada želite nešto slatko, popijte čašu čokoladnog mlijeka umjesto da jedete bombone

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr