Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

PREPORODIT ĆETE SE

POVEĆAJTE VLASTITU SREĆU NA ČAK 14 NAČINA: Nisu tek bapske priče, njihova je učinkovitost znanstveno dokazana

Od postavljanja prioriteta i prehrambenih navika do načina razmišljanja i trošenja novca – ovi savjeti dokazano povećavaju osjećaj zadovoljstva

Danas je Međunarodni dan sreće pa su u skladu s time znanstvenici otkrili 14 jednostavnih trikova uz koje ćete biti zadovoljniji svojim životom i općenito sretniji. Zanimljivo je koliko male promjene u životnom stilu mogu utjecati na ljudsko raspoloženje.

Vi ste na prvom mjestu

Najsretniji su oni ljudi koji se ponajprije pozabave udovoljavanjem vlastitih želja i potreba, a tek onda davanjem i pomaganjem drugima.

Jedite tamnu čokoladu

Mala kockica tamne čokolade potiče proizvodnju endorfina dobrog raspoloženja i povećava razinu takozvanog hormona sreće serotonina. Izaberite najtamniju koju možete naći jer mliječne su verzije obično prepune šećera.

Ne pretpostavljajte

Pogrešno je razmišljanje da biste bili zadovoljniji kad biste bili mršaviji, bogatiji ili inteligentniji. Poštujte sve užitke koje vam život pruža. Što ih manje cijenite, to ih manje proživljavate.

Pijte zeleni čaj

Ljudi koji piju najmanje četiri šalice zelenog čaja dnevno, imaju čak 44 posto manji rizik od depresije nego oni koji piju samo jednu šalicu ili, još gore, ne piju ga uopće. Aminokiselina iz zelenog čaja smanjuje tjeskobu i stimulira moždane valove koji opuštaju živce. Također stimulira hormone dobrog raspoloženja.

Vježbajte

Tjelovježba vam je vjerojatno zadnja na pameti kad se osjećate loše, ali istraživanje pokazuje da smanjuje pospanost, olakšava nesanicu, povećava produktivnost i poboljšava opće zdravlje.

Cijenite male stvari

Mali naleti radosti čine veliku razliku za vašu dobrobit. Nemate pojma kakve sitnice ljude vesele, samo ih ne znaju osvijestiti. Uživajte u trenutku.

KAKO BITI SRETAN? Evo što znanost kaže o postizanju temeljnog cilja svakog čovjeka

Okružite se sretnim ljudima

Svaki sretan prijatelj kojeg imate u životu poboljšava vaše raspoloženje i opće zadovoljstvo za devet posto, pokazuje istraživanje. Čak i slušanje kako se netko smije djeluje na regiju mozga koja se aktivira kad vam se netko smiješi.

Budite zahvalni

Osjećaj zahvalnosti poboljšava samopoštovanje, otklanja negativne emocije, smanjuje uspoređivanje s drugima, povećava toleranciju i gradi društvene spone, tvrde psiholozi. Pišite popis stvari na kojima ste zahvalni svakoga tjedna.

Raščistite radni stol

Zaposlenici koji svoje stolove na poslu drže pod kontrolom 40 su posto sretniji te 32 posto produktivniji od svojih neurednih kolega.

Učinite nešto za druge

Ljudi koji redovito volontiraju manje su skloni depresiji, pokazuje istraživanje. Osim toga, zadovoljniji su životom i općenito žive dulje.

Naspavajte se

Čak vas ni povišica na plaći neće usrećiti u istoj mjeri kao samo jedan dodatni sat spavanja. Šest sati nije dovoljno, već je, naprotiv, povezano s većom osjetljivošću na stres.

Izađite van

Šetnja u prirodi smanjuje razinu stresa i poboljšava mentalno zdravlje. Idealno je živjeti u blizini drveća, trave i cvijeća jer to reducira tjeskobu i depresiju.

Meditirajte

Meditacija dokazano mijenja strukturu mozga. Ljudi koji meditiraju imaju snažnije i deblje kortekse – područje mozga zaduženo za obradu emocija. Usto se i osjećaju manje usamljeno.

Trošite novac na druge

Proveden je eksperiment: istraživači su ispitanike podijelili u dvije skupine i dali im novac. Jedna je skupina trebala cijeli iznos potrošiti na sebe, dok je druga dobila naputak da nekomu kupi poklon. Oni koji su potrošili novac na druge ljude bili su sretniji na kraju testiranja.

Povratak na Net.hr