Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

RAZLIKA U 20 MINUTA

OVAKVI NE SJEDAJTE ZA VOLAN: Nije u pitanju alkohol, čak je i Uber promijenio pravila za svoje vozače

Umor i pospanost vozača predstavljaju veliki rizik u uslužnim prijevoznim djelatnostima, upozorava Američka akademija za medicinu sna u trenutku dok se svijetom sve više šire raznolike aplikacije za usluge vožnje, a umor vozača faktor je u 20 posto prometnih nesreća

Ustanova poziva tvrtke koje se bave prijevozom, vlasti, liječnike i policiju da se posvete problemu umora vozača kao faktoru rizika za javnu sigurnost. “Umor pri vožnji je čest i ovo je stvarna prilika da se zajedno radi na odgovoru na taj stvarni sigurnosni rizik”, kaže dr. Indira Gurubhagavatula sa sveučilišta Pennsylvania u Philadelphiji, koja je sudjelovala u istraživanju problema. Gurubhagavatula i njezin tim u radu objavljenom u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine pozvali su na posvećivanje pažnje rastućoj popularnosti aplikacija za naručivanje vožnji i pitanjima vezanima uz sigurnost i propise za uređivanje tog područja.

Umor je krivac u 20% prometnih nesreća

Mnogi vozači koji rade u toj industriji, primjerice, često rade na drugim poslovima a voze u slobodno vrijeme što može značiti da im ostaje tek nekoliko sati dnevno za san, ističu autori rada. Uz to, ti vozači često ne prolaze ciljane liječničke preglede za profesionalne vozače. Neke prijevozničke tvrtke imaju propisane obvezne odmore, no teško ih je osigurati i ti odmori nisu dovoljni za sigurnost vožnje, kaže Gurubhagavatula.

 

OTKRIVENE JEZIVE POSLJEDICE NESPAVANJA: Nedostatak sna tjera mozak u prekovremeno, pa ‘izjeda sam sebe’

U SAD-u od 2005. do 2009. više od 83.000 prometnih nesreća bilo je povezano s pospanošću vozača, prema saveznoj Upravi za sigurnost na autocestama. U dodatku na to, u oko 20 posto sudara umor vozača bio je faktor. “Sa sve više sati nespavanja vozača, raste rizik od udesa”, kaže Jake Nelson iz Američkog autokluba. “S dva sata sna manje vozači su onesposobljeni kao da voze pod utjecajem alkohola”.

Uber objavio preporuke vozačima

On upozorava da bi vozači, kad osjete da su pospani, trebali stati i uparkirati se na sigurnom mjestu i 20-ak minuta odspavati. “Drijemanje nije samo za bebe”, kaže Nelson. “Tih 20 minuta može vam spasiti život”. Tvrtke poput Ubera objavile su sigurnosne preporuke za vozače na svojim internetskim stranicama i rade sa znanstvenicima Američke nacionalne zaklade za san na istraživanju utjecaja pospanosti kod vozača.

 

 

“Umor je nešto što utječe na svakoga i ako želimo da ceste budu sigurnije za sve putnike i ostvarimo cilj da se nijedan život ne izgubi na cestama svi moramo sudjelovati”, kaže dr. Nadia Anderson zadužena za sigurnost u prometu u Uberu. Prema propisima Ubera, vozač nakon 12 sati provedenih u vožnjama mora imati šest sati odmora. Američka akademija za medicinu sna željela bi da se zakonom propišu ti uvjeti, ograniče sati provedeni u vožnji i potakne vozače s poremećajima sna da potraže liječenje. “Mnogi od tih vozača bore se da sastave kraj s krajem”, kaže Gurubhagavatula. “Moramo stvoriti sigurno okruženje u kojemu mogu zaraditi za život bez da se izlažu rizicima opasnima po život”.

Povratak na Net.hr