Čini se da je u slučaju onog misteriozno nestalog malezijskog aviona došlo do još jednog obrata

Prije mjesec dana nađen je dio aviona, ali stvari nisu ništa jasnije

MH370
FOTO: Twitter

Sutra će biti mjesec dana otkako je na otoku La Reunion pronađen komad aviona Boeing 777, ali francuski istražitelji nisu ništa bliže potvrdi da se radi o dijelu misteriozno nestalog aviona Malaysia Airlinesa MH370. Ustvari, informacije koje pristižu sugeriraju da krhotina uopće ne pripada avionu MH370, piše New York Magazine.

Ako se takav zaključak potvrdi, bit će to šokantan obrat u slučaju. U trenutku otkrića općenito je bilo prihvaćeno da pronađeni dio krila može doći samo od aviona MH370. Inženjeri Boeinga potvrdili su da dio pripada modelu 777, a MH370 je jedini nestali Boeing 777. Stručnjaci su tvrdili da bi serijski broj na krilu omogućio definitivno povezivanje s avionom u roku od 24 sata. Kad je rok prošao, mediji su pisali da bi se sve trebalo saznati u sljedećih nekoliko dana, pa sljedećeg tjedna.

Kojem avionu bi mogla pripadati nađena krhotina?

Prenošenje nađenog dijela krila
Prenošenje nađenog dijela krila AFP

Ono što je pokazalo otegotnom okolnošću je, ispostavilo se, činjenica da identifikacijska ploča, koja je trebala biti spojena na unutarnji rub pronađenog dijela krila, nedostaje. A to nije bio jedini problem. Prema New York Timesu, Boeing i Nacionalni odbor za sigurnost prometa ustvrdili su da pronađeni dio ne odgovara podacima održavanja Malaysia Airlinesa.

Ukoliko dio ne pripada avionu MH370, odakle je mogao doći? Posljednjih se tjedana na internetu nagađa da je krhotina možda bila zamjenski dio koji još nije bio postavljen ili rezervni dio sa s trupa. Drugo je pitanje kako je dio pronašao svoj put do plaže na La Reunionu. U članku francuskih novina Dépêche anonimni zrakoplovni stručnjak tvrdi da dio krila ne bi plutao nekoliko mjeseci na površini vode nego bi potonuo na nekoliko metara dubine.

Kako je komad krila toliko dugo ostao ispod površine?

Nije poznato zašto su stručnjaci došli do ovog zaključka, ali jedan trag može biti to što je pronađeni do krila bio prekriven vrstom školjaka koje se, dok su mlade, prilijepe na plutajući objekt i provedu cijeli svoj odrasli život na tom jednom mjestu. Budući da one jedino mogu preživjeti pod vodom, njihova raspodjela po dijelu krila ukazuje na to da je cijeli dio morao provesti najmanje nekoliko mjeseci potopljen.

I u tome leži tajna. I dok je jednostavno zamisliti ronioca koji mirno lebdi nekoliko metara ispod površine vode, to nije nešto što neživi objekti mogu raditi sami od sebe: Ili plutaju ili potonu, ali nikad ne ostaju statički neutralni. Pa kako je onda komad aviona uspio ostati ispod površine oceana toliko dugo? U ovom trenutku ne postoji jednostavan i jasan odgovor. Raspon mogućih objašnjenja ide od još nepoznatih prirodnih procesa do namjerne intervencije.