Na što padaju Hrvatice? Počinje na 's', a nije seks

Nadolazeći blagdani, vrijeme darivanja, potreba da se zablista u novogodišnjoj noći i, kao šećer na kraju, primamljivi natpisi sa sniženjima – to je recept za potrošačko ludilo.

16.12.2010.
12:22
VOYO logo

arti-201012140066006 Dok šeću gradskim ulicama ili šoping-centrima mnoge će, poput magneta, u dućane privući natpisi: 'Popustili smo', 'Sniženje', 'Božićna akcija', '20 posto', '30 posto', '50 posto'...

Rijetki su oni koji će odoljeti, a rijetki su i oni koji zaista trebaju neki komad odjeće ili obuće. Ući će u dućan. Polumahnito prebirati po vješalicama. Ispričavati se ostalim kupcima zbog sudaranja i gaženja po cipelama. Uzimat će vješalice s majicama, kaputima, hlačama... Razbacat će većinu posloženih stvari. Napravit će kaos. Nakon što odaberu ono što im se sviđa, što je u trendu, što im treba i što im ne treba, krenut će prema garderobi. Čekat će ispred garderobe: 'Koliko komada?' pitat će djelatnik. 'Tri, četiri, pet', reći će potencijalni kupci. 'Pričekajte, gužva je.'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč krizi, koja je postala neizostavna tema, kada se uđe u dućan s odjećom ili obućom ta moćna riječ od samo pet slova više nije toliko važna. 'Sniženje je, šteta je to propustiti. Gle, inače košta toliko.' To je mantra većine koja se polakomi čim vidi primamljive natpise po izlozima dućana, i to je uglavnom jedini razlog zašto su ušli i zašto će, iako im ne treba, izaći s barem jednim komadom odjeće.

Sve to saznali smo prilikom obilaska dućana u centru hrvatske metropole. Iako mnogi tvrde da sniženja nikada nisu počela ranije, bilo je i onih koji su nas uvjeravali da to nije istina i da je prijašnjih godina šoping-ludilo krenulo još u studenome.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok neki zagrebački dućani smišljaju razne varijante sniženja i popusta kako bi privukli veći broj kupaca (kao što su dodatan popust od 20 posto u siječnju ako kupite nešto u njihovom dućanu u prosincu), neki dućani s poznatim i popularnim brendovima, kao što su Mango, Topshop, Miss Selfridge... u svoje izloge još nisu stavili natpise na koje padaju žene. Ali, kako su nam otkrili, to im diktiraju vlasnici, Španjolci ili Talijani, a prvi val sniženja od 30 posto počet će nešto malo prije Nove godine, a onaj veći, od 50 do 70 posto, nakon Nove godine.

U jednom od brojnih dućana koje smo obišli s namjerom da saznamo kakva je situacija kad zavladaju sniženja i popusti, objasnili su nam i razliku. Artikli koji su na sniženju ostaju sniženi do prodaje, a oni na koje je stavljen popust na privremenoj su akciji i stara cijena će im biti vraćena u jednom trenutku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ovo predblagdansko vrijeme mnogi kreću i u potragu za poklonima za svoje bližnje pa prodaja još više cvjeta. Kupci na koje smo naišli otkrili su nam kako su već kupili prve poklone, ali u većini slučajeva ulaze u dućane samo zato jer su vidjeli natpis 'Sniženje'.

Prodavačice su nam potvrdile da gužve nastaju tek onda kada izvjese tu čarobnu riječ na koju Hrvatice padaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Naravno da ih sniženja privlače. Čak i onda kada nisu imale namjeru nešto kupiti, teško im je odoljeti, pa se počaste barem jednim odjevnim predmetom ili kupe nekome poklon ', rekla nam je jedna od prodavačica, a potvrdile su i ostale.

Doznali smo i da su dućani u centru grada subotom poluprazni unatoč produženom radnom vremenu s ciljem oživljavanja gradske jezgre. Vikendom ljudi 'hodočaste' po zagrebačkim šoping-centrima. To je trend zbog kojeg pati većina manjih dućana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve u svemu, što je dućan imao agresivniji natpis i veće sniženje, bio je puniji.

U većini dućana s odjećom i obućom u centru grada sniženja su počela, ima ih od 20 pa do 50 posto. Ako nemaju sniženja, nude popuste na određene artikle, od 20 pa do 70 posto, na samo dio asortimana, ali to piše onim manjim, jedva čitljivim slovima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobra je vijest da uskoro kreće drugi val sniženja, nakon Božića, a još veća sniženja u mnogim će dućanima uslijediti na početku 2011. godine. No, teško je biti strpljiv i odoljeti mnogobrojnim sniženjima. 'Omađijaj me sniženjem', stanje je uma mnogih, a pogotovo u ovo doba godine.

Suzdržite se, ljudi, ne treba vam to.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201011040025006 arti-201012140066006

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo