Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Napokon naučite

Donosimo pet nevjerojatnih činjenica o moćima cjelovitog zrna

Čini se kao neka sitnica, ali uistinu ima velike razlike od zrna do zrna, posebno od necjelovitog do cjelovitog. Evo koje su ključne za zdravlje organizma

Zdrava prehrana jedna je od glavnih preokupacija suvremenih ljudi. Koje namirnice odabrati, u kojim ih količinama jesti, što iz prehrane izbaciti, gdje nabaviti zdrave namirnice, kako ih pripremiti… samo su neka od pitanja na koja svakodnevno tražimo odgovore. Zdrava prehrana sinonim je za uravnoteženu i raznovrsnu prehranu u kojoj, između ostalog, žitarice igraju vrlo veliku ulogu.

O važnosti žitarica u svakodnevnoj prehrani, zapravo, premalo razmišljamo i premalo ih jedemo – iako su svuda oko nas. Recimo, pšenica je žitarica koja se najviše uzgaja, i to na više od 17% ukupnog obrađivanog tla u svijetu. Osnovna je namirnica za više od 35% svjetskog stanovništva. Izvor je više kalorija i bjelančevina u svjetskoj prehrani od bilo kojeg drugog usjeva. Stoga nikada nije suvišno ponoviti neke lekcije o žitaricama točnije o malenom cjelovitom zrnu koje ima tako velike koristi na naš organizam.

Dakle, čini se kao neka sitnica, ali uistinu ima velike razlike od zrna do zrna, posebno od necjelovitog do cjelovitog. Evo koje su ključne.

Cjelovito zrno se sastoji od klice, ovojnice ili ljuske i endosperme. Svaki od tih dijelova, naravno, ima svoje moći. Kao što mu i naziv kaže, zrno je cjelovito kada ima sva tri dijela.

  • Klica (unutarnji dio zrna) bogata je hranjivim tvarima, sadrži vitamine B skupine i vitamin E, kao i minerale poput magnezija te omega-6 masne kiseline.
  • Ljuska (vanjski dio zrna) je bogata vlaknima sadrži bjelančevine, vitamine B skupine i antioksidanse.
  • Endosperm je škrobni srednji dio koji sadrži bjelančevine i ugljikohidrate za energiju te nešto vitamina B skupine

Dakle, cjelovita zrna sadrže cijeli niz vitamina, minerala, vlakana, škroba i drugih hranjivih tvari – zato se često i preporučuje da konzumiramo od tri do pet porcija na dan. Zašto ne biste počeli brinuti o uravnoteženoj prehrani čim se probudite? Ukusne, zdrave i jednostavne za pripremu su  NESQUIK žitne pahuljice čokoladnog okusa. Sadrže 51 posto cjelovitog zrna pšenice, s dodatkom sedam vitamina, uključujući vitamin B3, B5 i B6, te kalcij i željezo.

Necjelovito zrno je zrno koje tijekom prerade za ‘bijele’ namirnice poput bijeloga kruha, bijele riže i tjestenine od bijeloga brašna gubi ljusku i koristi samo srednji dio. Ali bez panike – prerađene namirnice nisu toliko loše, samo ne sadrže jednako hranjivih tvari kao njihovi cjeloviti srodnici. Dakle, zrno bez ljuske ima manje vlakana, vitamina i minerala.

Cjelovite žitarice su dobre za probavu

Višestruko je dokazano kako prehrana bogata cjelovitim žitaricama poboljšava rad probavnog sustava. Kako? Cjelovite žitarice pune su prehrambenih vlakana (složenih ugljikohidrata) koji potiču peristaltiku crijeva i time ubrzavaju prolaz probavnim sustavom.

Osim toga, unesete li preporučeni dnevni unos vlakana iz cjelovitih žitarica od 25 grama na dan nećete biti gladni te ćete tako lakše kontrolirati i tjelesnu težinu.

Zelenom trakom do cjelovitih žitarica

Kako pronaći cjelovito zrno? Potraga nije nimalo laka. Pogotovo u šetnji supermarketom. Iznenadili biste se za koliko namirnica mislite da su od cjelovitoga zrna, a zapravo nisu. Ukratko, u mekinjama, kukuruznom brašnu, palenti, kukuruznoj krupici i riži ih nema, ali zato cjelovito zrno se krije u bulguru, zobenim pahuljicama, durumu, heljdi, smeđoj riži, pšeničnim posijama….

Također, cjelovito zrno ćete pronaći Nesquik žitnim pahuljicama s cjelovitim zrnom koje na vrhu kutije imaju jasno istaknutu zelenu traku i kvačicu uz simbol cjelovitog zrna. Zelena traka znači da žitne pahuljice sadrže najmanje osam grama cjelovitog zrna po porciji što ove žitne pahuljice čini savršenim odabirom za doručak cijele obitelji.


Sadržaj donosimo u suradnji s Nesquik žitnim pahuljicama

Povratak na Net.hr