ZABRINJAVAJUĆE: / Otkriveno zašto sve manje djevojaka inzistira da dečki stave kondom

Image
Foto: Thinkstock, djedzura
Image
Foto: Thinkstock, djedzura

Tvrtka Durex provela je istraživanje o zaštiti za vrijeme spolnog odnosa i dobila neočekivane rezultate, piše Studentski.hr.

15.4.2016.
21:25
Thinkstock, djedzura
VOYO logo

Istraživanje otkriva zablude i njihove posljedice kod izbjegavanja prakticiranja sigurnog seksa među mladima starosti od 16 do 24 godine.

Preko dvije godine provodilo se dubinsko istraživanje koje je kombinacija anketa i intervjua. Otkriven je šokantni manjak znanja o spolno prenosivim bolestima, neželjenoj trudnoći te seksualnom ponašanju suprotnog spola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
KONDOMI NE SMETAJU, BAŠ SUPROTNO: /

Parovi koji koriste kontracepciju češće se seksaju

Neće se to meni dogoditi

Iako mladi dobro znaju kako bi se uvijek trebao koristiti kondom, kada dođe do akcije ovo se pravilo često zanemari. Izgleda da brojni mladi ne brinu o posljedicama seksa bez zaštite i/ili nemaju dovoljno samopouzdanja pa i ne inzistiraju na korištenju kondoma, već prihvaćaju rizike koje ne bi trebali.

Najčešće se misli 'To se meni neće dogoditi', što s manjkom znanja o rizicima spolno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće dovodi do tzv. kulture nepobjedivosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: YouTube/Screenshot
Image
Foto: YouTube/Screenshot

Rezultati istraživanja pokazuju kako je 40% seksualno aktivnih mladih ljudi imalo nezaštićen spolni odnos s više od jedne osobe, dok ih je 61% izjavilo kako obično ne misle o kondomima dok im ne zatrebaju.

"Prošli tjedan spavala sam s nekim bez korištenja kondoma. Otišla sam u bolnicu, popila pilulu i sve je bilo riješeno. Kao kad se prehladiš", izjavila je jedna od ispitanica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč gotovo svakodnevnom riskiranju samo je 14 % ispitanika izjavilo da su im najveća briga spolno prenosive bolesti (ne uklujčujući HIV ili AIDS). Manje od četvrtine je izjavilo kako im je najveća briga neželjena trudnoća, dok gotovo polovica misli kako HIV/AIDS nije nešto što bi se moglo dogoditi u njihovoj grupi prijatelja.

Neočekivana otkrića

Durex misli kako su istraživanje i film otkrili neke nove načine prevladavanja ovih izazova te su počeli mijenjati stavove o sigurnom seksu. Brend je lansirao opsežan online hub koji mladima pruža praktične, iskrene savjete o seksu i ljubavnim vezama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prirodno siguran seks trebao bi biti odgovornost obaju partnera, ali ono što sam naučio od mnogih mladih muškaraca tijekom istraživanja jest činjenica da su većinom djevojke čuvarice vrata – prolazi ono što one kažu", rekao je Mark Pearson, Durexov regionalni brand direktor.

Image
Foto: YouTube/Screenshot
Image
Foto: YouTube/Screenshot

"Mlade djevojke kažu kako znaju da bi trebale inzistirati na korištenju kondoma svaki put, no u stvarnosti je to drugačije, kondomi se ne koriste iz raznih razloga. Jedan uobičajen razlog koji smo čuli jest briga da će, ako inzistiraju na kondomu, ubiti raspoloženje ili odbiti partnera. Strah od odbijanja ili ubijanja raspoloženja ključna je prepreka za mnoge mlade djevojke, ali otkrili smo da ovo većinom uopće nije slučaj. Zapravo je istina potpuno suprotna", dodao je Pearson.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokazalo se naime da je 79% mladih muškaraca izjavilo je da ih uzbuđuje kada cure inzistiraju na korištenju kondoma.

Durex zbog toga želi iskoristiti ovu poruku i sadržaj dostupan preko online huba kako bi preokrenuo trenutak za kondom iz situacije koja trenutno uzrokuje brige u nešto pozitivno za obje strane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Danas je teško biti mlad – postoji toliko društvenih pritisaka pa seks, a pogotovo ljubavne veze, mogu biti minsko polje. Ova kampanja pokazuje koliko je važno i moćno znanje i samopouzdanje te koliko ti oni mogu pomoći pri donošenju pametne odluke. Osnaživanje mladih, posebno mladih žena, nešto je prema čemu osjećam veliku strast i nadam se da će izravnom komunikacijom ova kampanja pomoći ohrabriti snažnije i pozitivnije znanje i stavove prema seksu", ističe Radio 1 DJ i TV voditeljica Gemma Cairney podupirući kampanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
Tajne vinove loze
default_cta
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
Yu-Gi-Oh sevens
default_cta
Obiteljske tajne
San snova
Cijena strasti
VOYO logo