Đelo Hadžiselimović otkrio što nikad neće zaboraviti

S netom završenim Supetar Super Film Festivalom, koji se od 9. do 13.

16.7.2013.
15:13
VOYO logo

Đelo Hadžiselimović je bračkoj publici priredio niz uvijek aktualnih, a kvalitetom najboljih dokumentarnih uradaka u svom programu retrospektive (gdje su se mogli pogledati Kralj Dejana Aćimovića, Život Matije Vukšića, Sudbina broja 13Irene Škorić, Lastovski fumariBranka Ištvančića te KičNane Šojlev), za koje tvrdi da su - kao i svi dobri dokumentarci - edukativni, inspirativni, emotivni i vizualno prelijepi.

Tik pred ukrcaj na trajekt i povratak kući, Đelo je dao intervju:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koje je vaše mišljenje o samom Supetar super film festivalu? Upravo je okončano njegovo peto, jubilarno izdanje koje je donijelo rekordnu posjećenost i broj gostiju, uz golem odjek zanimanja za dokumentarističku radionicu za koju se prijavljuju osobe, doslovce od 7 do 77...?

Đelo Hadžiselimović: Mislim da je Festival odlična ideja. Iako znam da ima mnogo ljudi koji smatraju da kod nas postoji previše festivala, ja se ne slažem, već bih želio da ih ima još više. Jer, toliko se ljudi oko toga krasno okuplja, i uistinu je nevjerojatno koliko ima u konačnici ljudi koji vole pogledati sve te filmove što Festival nudi. Primjerice, neću nikada zaboraviti, prije dvije godine bilo je u tijeku baš Svjetsko nogometno prvenstvo, na rasporedu su upravo bile polufinalne utakmice, a kino je bilo puno-puncato. Drugim riječima, to je živi dokaz koliko ljudi to stvarno vole i kakvi su zaljubljenici u filmsku umjetnost i atmosferu Festivala koja to prati. Pa onda kažem, ako je to tako, zašto im se to ne bi priuštilo?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U posljednje vrijeme, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu, primjećuje se kakavtakav trend u razvoju i popularnosti dokumentarnog filma koji sve više zahvaća i Lijepu našu i recentnu filmsku produkciju dokumentaraca...

Đelo Hadžiselimović: Da, istina. Primjećuje se strahoviti porast zanimanja za dokumentarne filmove, jer sada već postoje stvari koje su prije bile nezamislive. Primjerice, komercijalne televizije već prikazuju dokumentarce u osnovnim kompletima, poput kabelskim, pa ćete tako već naći pet-šest dokumentaraca, što Discovery, što Animal planeta i tako dalje raste zanimanje za dokumentarce. Nadalje, samim time što raste zanimanje za dokumentarce, oni postaju traženom robom pa se ulaže kudikamo više novaca u njihovu produkciju nego što je prije bio slučaj. Tako danas kao posljedicu već imate dokumentarce koji imaju budžet jednak igranom filmu - što je sasvim normalno jer je potražnja velika, taj se novac potom vrati, a u isto vrijeme upotrebom svih novih tehničkih stvari, posebice kada su povijesna događanja u pitanju, moguće ih je rekreirati da izgledaju kao da su snimana u današnje vrijeme. Štoviše, vrlo se često može vidjeti dokumentarac koji je po tematici - kao da je sniman prije 30 ili 40 godina - ali s novom tehnikom to izgleda nevjerojatno, prefantastično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo