Luc Besson će na snimanje filma u Hrvatskoj u 57 dana potrošiti više od 50 milijuna kuna

U tri godine HAVC-ova programa poticaja, strane produkcije donijele su 82,8 milijuna kuna

03.10.2014., Istocni ulaz u grad, ulica Sv. Dominika, Dubrovnik - Nastavljeno je snimanje HBO serije Game of Thrones. Zatvoren je istocni ulaz u grad, a zidine i ostale dijelove oko mjesta snimanja cuvali su zastitari koji su turistima i znatizeljnicima branili fotografiranje.
Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Najambicioznijniji međunarodni produkcijski filmski projekt ove godine u Hrvatskoj svakako je film Jezero, akcijski triler u režiji Stevena Qualea, a producenta Luca Bessona. Snimanje koje je započelo jučer na Zagrebačkom velesajmu, u sljedećih će 57 dana snimati dvije filmske ekipe. Jedna u Zagrebu i Gorskom kotaru, a druga u Istri.

“Razlog zašto smo odabrali Hrvatsku bilo je ugodno iskustvo naših producenata, koji su prošle godine s Canal Plusom snimali seriju Borgije u Dubrovniku. U filmskoj je industriji povjerenje sve. Uvijek se ovakve odluke temelje na ranijim iskustvima. Na taj način znamo da je neka zemlja pouzdana, da smo dobro odabrali. Zatim, tu su i odlične lokacije, ekipa i poticaji”, kazao je producent Raphael Benoliel.

Potrošit će više od pedeset milijuna kuna

Za cijelih 57 dana snimanja Bessonova EuropaCorp potrošit će otprilike oko sedam milijuna eura, odnosno više od pedeset milijuna kuna, a kroz poticaje će mu se vratiti 1,3 milijuna eura, odnosno deset milijuna kuna.

U tri godine otkako Hrvatski audiovizualni centar (HAVC) provodi sustav poticaja ulaganja u audiovizualna djela, lokalna potrošnja porasla je s 24,5 na 82,8 milijuna kuna, a u Hrvatskoj se, koja je reputaciju ozbiljnog filmskog partnera potvrdila suradnjom s producentima planetarno popularne “Igre prijestolja”, u 2014. na različitim lokacijama snimalo i nekoliko televizijskih serija kao što su “Borgia”, “Božić na suncu”, “Jonathan Strange&Mr Norrell” i “Dig”.

Poticaji zaslužni i za razvoj gospodarstva

Potencijali koje takve mjere poticaja imaju za filmski turizam i nacionalnu promociju postali su vidljivi i široj javnosti, jer se kroz proces nastanka filma direktno potiču razvoj i profitabilnost ne samo filmske djelatnosti, već posredno i svih ostalih povezanih industrijskih grana, poput turizma, ugostiteljstva, prometa, proizvodnje i drugoga.

U 2014. je osnovana i Kino mreža, Hrvatska mreža neovisnih kinoprikazivača, koju je predstavio njezin predsjednik Hrvoje Laurenta. Kino mreža okuplja 27 nezavisnih kinoprikazivača u 24 grada, a Laurenta je najavio i aktivnosti kojima će se Kino mreža baviti narednih mjeseci – poput organiziranja Sajma filma u Rijeci od 16. do 18. rujna.