Još jedna zabavna gotik ekstravaganca

Ulaziti u glavu i redateljske vizije američkog osobenjaka Tima Burtona filmofilima je oduvijek bilo zabavno putovanje.

12.5.2012.
14:09
VOYO logo

S druge strane u većini svojih uspješnih i hvaljenih filmova a la prvi i drugi Batman, Beetlejuice, sve do Alise u zemlji čudesa se uspješno poigravao kris krosanjem žanrovima karikirajući horore, drame, komedije s akcijom. Za potrebu nove ekstravagance i praktične raščlambe opisanog patenta rađenja filmova dohvatio se istoimene soap opere koja je premijerno prikazivana na ABC TV kanalu od 1966. do 1971. godine i postigla omiljenost tadašnje publike. Riječ je o fantastičnoj komediji o putovanju kroz vrijeme zavodnika Barnabasa (karikirani i zaigrani Johnny Depp kojem se u svakoj sceni vidjelo koliko uživa glumiti freakoidne karaktere u Burtonovim kojeg vještica Angelique Bouchard (seksepilna Eva Green koja u nemalo scena vuče na Jelena Veljača look s razumljivim prednostima vezanim za ekspresivnost i glumu) pokopa živog i pretvori u vampira jer joj je slomio srce. Dvjesto je godina čekao oslobođenje da bi se u 1972. pojavio pred svojim imanjem Collinwoodom i suočio se s rasipanjem obiteljskog nasljeđa u rukama daljnjih mu rođaka u tumačenju Michelle Pfeiffer, Helene Bonham Carter i ostalih. Također, ne volje se nastavljaju shvativši da je i dijabolična vještica također popratila vremenski tok te je sad utjelovljenja sexy Angie. Također je studioznim nijansiranjem svih sporednih karaktera dao pečat prepoznatljivosti i interesa za film, prvenstveno se to odnosi na Burtonovu suprugu Helenu Bonham Carter i mlađahnu Chloe Moretz u ulozi našpanane pubertetlije u antiprotivnom stavu prema svijetu oko sebe, sve do cameo ukazanja Alicea Coopera na dvorskom partyju.

Miksanjem kostimografirane sapunaste ljubavne priče s elementima horora (vampiri), bajke (vještice), nadrealne fantastike (putovanje kroz vrijeme), uz raspoloženi casting, Burton postiže efekt zgodne simultanke u kojoj se mahom dobro zabavljate, niti u jednom trena ne dozvoljavajući smetnuti s uma da je zabava bila bazna ideja. Povremeno uspijeva servirati i prošvercati pokoji ozbiljan motiv i poruku o vječnosti prave ljubavi i svim izazovima kojima treba odoljeti, ali kad je se prepozna i pronađe spašava je se i drži do besmrtnosti. Sjajna je i sugestivna glazba Dennyja Elfmana, odlično kombinirana sa soundtrackom hitova sedamdesetih ("Superfly" Curtisa Mayfielda, "Paranoid" Black Sabbatha, "You`re My First..." Barryja Whitea u briljantnoj sceni vođenja ljubavi vještice i vampira, "Get It On" T Rexa itd.) koji su korespondirali s putovanjima junaka i premještanjem radnje kroz vrijeme. Zgodne su ironične dosjetke na račun hippieja i inače Deppovo snalaženje u vrlom i novom mu svijetu. Iako povremeno u karikiranjima poput završnih borbi ode u teatralnost i grotesku koja podsjeti na Zemeckisov okršaj "Smrt joj dobro pristaje" s Bruce Willisom, Goldie Hawn i Meryl Streep, većim dijelom filma znate kako imate posla s djelom koje drži odmak i to pametno docirajući među spomenutim žanrovima. 8/10

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo