VELIKA ADRIA

ZNANSTVENICI TVRDE DA SU NAŠLI IZGUBLJENI KONTINENT: Pogađate li gdje je? ‘Zavukao’ se ispod Hrvatske!

Velika Adria, tvrde stručnjaci, formirala se prije gotovo četvrt milijarde godina odvajanjem od južnog superkontinenta, Gondwane, koji je tada obuhvaćao današnju Afriku, Južnu Ameriku, Antarktiku i Australiju. Taj se prapovijesni kontinent protezao područjem današnjih tridesetak zemalja, od Španjolske do Irana, uključujući i Hrvatsku

Svi znamo za priču, točnije mit o Atlantidi, navodno izgubljenom otoku (neki će reći – kontinentu) koji je spominjao još Platon, a znanstvenici stoljećima pokušavali utvrditi je li uopće postojao i gdje se nalazio. Ovoga puta, znanstvenici, i to posve ozbiljni, imaju teoriju o drugom velikom izgubljenom, odnosno potopljenom kontinentu.

Naime, ugledni časopis Science objavio je članak o kontinentu nastalom prije više od 100 milijuna godina koji se prostirao današnjim prostorom od Alpa sve do Irana. Znanstvenici su taj ‘izgubljeni’ kontinent nazvali Velika Adria (Greater Adria) jer se, prije nego što je u velikim tektonskim pomicanjima potonuo, najvećim dijelom nalazio na prostoru današnje Južne Europe. Pojednostavljeno, izgubljeni kontinent Velika Adria (iliti Veliki Jadran) nalazi se duboko pod našim nogama, ispod Hrvatske.

KONAČNO PRONAĐENA ATLANTIDA? ‘Sve je baš onako kako je Platon opisao. Do zadnjeg detalja’

Kontinent se protezao područjem današnjih 30-ak zemalja

Velika Adria se, tvrde stručnjaci, formirala prije gotovo četvrt milijarde godina kada se odvojila od južnog superkontinenta, Gondwane, koji je tada na okupu držao današnju Afriku, Južnu Ameriku, Antarktiku, Australiju, Indijski potkontinent i Arapski poluotok. Taj je prapovijesni kontinent obuhvaćao područja današnjih tridesetak zemalja – od Španjolske do Irana – a većinom je bio pod vodom iz koje je stršalo niz golemih stijena, odnosno otoka i otočja.

Tvrdi to Douwe van Hinsbergen, voditelj katedre za paleogeografiju i globalnu tektoniku s Odjela za geologiju Sveučilišta u Utrechtu u Nizozemskoj On je sa svojim suradnicima čitavo desetljeće proučavao i analizirao stijene došavši na trag nestalom kontinentu.

“Mediteranska regija jednostavno je geološki nered. Sve je zakrivljeno, razlomljeno i razbacano”, kazao je van Hinsbergen za časopis Science.

SATELITSKE SNIMKE OTKRILE OSTATKE ‘IZGUBLJENIH KONTINENATA’: Nalaze se skriveni pod Antarktikom na dubini od 1,6 kilometara

Danas je 1500 kilometara ispod naših nogu

Velika Adria, po njegovu tumačenju, bila je dio afričke tektonske ploče da bi prije stotinu milijuna godina počelo njeno “klizanje” i podvlačenje pod euroazijsku tektonsku ploču, odnosno pod današnju južnu Europu.

Iako se taj tektonski sudar dogodio brzinom koja nije bila veća od tri do četiri centimetra godišnje, njime je komad ploče debljine 100 kilometara bio razbijen te je potonuo duboko pod površinu. Taj je potopljeni kontinent za sobom ostavio ne samo planinske lance poput Alpa i Dinarida, već i gomilu stijena čijom su analizom van Hinsbergen i njegovi suradnici sklopili mozaik i stvorili svojevrsni “atlas podzemlja” iznijevši teoriju o izgubljenom kontinentu koji sada, kako tvrde, leži oko 1500 kilometara ispod površine.

ZNANSTVENICI POTVRDILI VELIKO OTKRIĆE: Ovo je Zelandija, sedmi kontinent na planeti Zemlji!

Imaš komentar?