ZNANSTVENICI POTVRDILI VELIKO OTKRIĆE: / Ovo je Zelandija, sedmi kontinent na planeti Zemlji!

Foto: screenshot

Na planeti Zemlji postoji još jedan kontinent pod nazivom Zelandija, skriven u Tihom oceanu, a čiji je Novi Zeland tek maleni površinski dio.

16.2.2017.
screenshot

Rezultat je to nedavno objavljenog istraživanja koje je provelo jedanaest znanstvenika utvrdivši da su Novi Zeland i Nova Kaledonija zapravo dio velikog, 4,9 milijuna četvornih kilometara velikog komada kontinentalne kore koja se odvojila od Australije, prenosi RT.

"Ovo nije iznenadno otkriće nego postupna spoznaja"

Studija koju je objavilo Američko geološko društvo pokazuje da se 94 posto površine tog kontinenta našlo pod vodom prije više od 25 milijuna godina, i to kao rezultat stanjivanja kore prije superkontinentalnog raspada. Znanstvenici su do tih saznanja došli koristeći se unaprijeđenom tehnologijom gravitacijskih karti.

"Znanstvena vrijednost klasificiranja Zelandije kao kontinenta mnogo je veća od pukog dodavanja njegovog naziva na popis postojećih", ustvrdili su istraživači rekavši da to nije "iznenadno otkriće" nego "spoznaja do koje se postupno došlo".

"To što jedan kontinent može biti potopljen, ali ne i fragmentiran, ukazuje na zanimljivu geodinamiku i pruža novi uvid u istraživanje spajanja i razdvajanja kontinentalnih ploča", ističu.

NASTANAK SVIJETA: Formiranje Himalaje vjerojatno je uništilo cijeli kontinent

Nije skup kontinentalnih 'otpadaka' nego pravi kontinent

Tim znanstvenika napominje da treba uzeti u obzir kako je riječ o geološkom kontinentu, a ne skupu kontinentalnih otoka i "otpadaka" (fragmenata), kako se donedavno mislilo.

"Na temelju geoloških i geofizičkih dokaza prikupljenih s različitih strana, naročito onih prikupljenih u protekla dva desetljeća, možemo reći da Zelandija nije skup djelomično potopljenih dijelova kontinenta, nego koherentan kontinent površine 4,9 milijuna četvornih kilometara", stoji u studiji.

DOLAZI SUPERKONTINENT: Vjerovali ili ne, znanstvenici kažu da će Zemlja izgledati ovako za 250 milijuna godina

Foto: izvor: Geosociety.org
Foto: izvor: Geosociety.org

Dvaput se 'odlomio', a onda potonuo

Budući da geolozi Europu i Aziju smatraju jednim divovskim kontinentom, Euroazijom, Zelandija službeno postaje novi, sedmi geološki kontinent.

Debljina kore tog kontinenta je između 10 i 30 kilometara, a otprilike je veličine Indije. Vjeruje se da je bio odlomljen od Antarktika prije otprilike 100 milijuna godina, da bi se ponovno odlomio od Australije prije otprilike 80 milijuna godina.

OTKRILI DAVNO ‘IZGUBLJENI KONTINENT’: Znanstvenici riješili drevni Zemljin misterij