ZNANSTVENICI OTKRILI: / 'Sve češće rađanje carskim rezom utječe na ljudsku evoluciju'

Broj slučajevima u kojima novorođenče ne može proći kroz porođajni kanal od šezdesetih se godina povećao s 30 od tisuću na 36 od tisuću žena, piše BBC.

6.12.2016.

Redovna upotreba carskog reza utjecala je na ljudsku evoluciju, otkrilo je istraživanje austrijskih znanstvenika. Oni su procijenili kako danas više majki zbog uže zdjelice treba operaciju pri porodu.

Trend će se vjerojatno nastaviti, procjenjuju znanstvenici, no ipak ne toliko da bi jednog dana većina djece bila rođena carskim rezom.

Bez upotrebe modernih medicinskih intervencija, nemogućnost prolaska bebe kroz kanal završila bi smrtonosno i za majku i za dijete, rekao je Dr. Philipp Mitteröcker s odjela teoretske biologije na Sveučilištu u Beču.

'To je, s evolucijskog stajališta, selekcija. Žene s jako uskom zdjelicom ne bi preživjele porod prije 100 godina. Sada preživljavaju i prenose svoje gene za usku zdjelicu na svoje kćeri', objasnio je Mitterocker te istaknuo kako namjera znanstvenika nije kritika medicinskih intervencija, već naglašavanje njihovog utjecaja na evoluciju.