ZNANSTVENICI OTKRILI PRAVU ZVIJEZDU SMRTI? / 'Po prvi put promatramo mladu zvijezdu kako proždire planet'

Foto: getty images
Foto: getty images

Astronomi su uhvatili relativno blisku zvijezdu koja jede planet.

19.7.2018.
getty images

NASA-in svemirski teleskop primjetio je još prošle godine kako je jedna zvijezda odjednom počela izgledati čudno. Svemirska promatračnica X-zraka Chandra primjetila je tridesetostruko povećanje količine željeza na rubu zvijezde, koja je stara samo 10 milijuna godina, kao i znatno zatamnjenje, piše Daily Mail.

Proždiranje planeta

"Računalne simulacije već su davno prije predvidile da planeti mogu pasti u mladu zvijezdu, ali do sada to nismo uspjeli promatrati", rekao je vodeći znanstvenik Hans Moritz Guenther, znanstvenik u MIT-ovom Institutu za astrofiziku i svemirska istraživanja Kavli. "Ako su naše interpretacije podataka točne, ovo bi bio prvi put da direktno promatramo mladu zvijezdu kako proždire planet ili planete."

Astronomi promatraju ovu mladu zvijezdu iz zviježđa Bika već desetljećima i količine željeza nisu bile visoke kada ju je 2015. svemirski teleskop Chandra posljednji put pogledao. Zvijezda, naziva RW Aur A, udaljena je od nas 450 svjetlosnih godina.

Guenther je rekao da još nije vidio ništa slično ovome, dodavši da je ovo "dosta čudnije nego što smo očekivali vidjeti". "Nikada nismo vidjeli zvijezdu koja je toliko jako promijenila količinu željeza", kaže Guenther, te dodaje kako je jedno potencijalno jednostavno objašnjenje da zvijezda jede planet ili minipanete. Razmotrili su i druga moguća objašnjenja, ali ovo im djeluje najbolje.

1 PLANET, 2 SUNCA: /

Teleskop Hubble otkrio planet koji kruži oko dvije bliske zvijezde

No vanjski stručnjaci su sumnjičavi. "Ovo bi moglo biti uzbudljivo otkriće, no dokazi su indicijski i ne definitivni", rekao je Avi Loeb s Harvarda. Objašnjenje koje preferira Guenther je spekulativno, kaže Alan Boss iz Carnegijevog instituta znanosti, stručnjak za planete izvan Sunčevog sustava.

Yu-Gi-Oh sevens