ZNANSTVENA ANALIZA

ZATO SE PRIJE JELA PERU RUKE: Evo što sve živi na dlanovima 8-godišnjaka

Mikrobiologinja Tasha Sturm uzima otiske dlanova svoje djece kako bi uzgojila kolonije mikroorganizama koji tamo žive i pokazala studentima na fakultetu. Kaže da je njezinoj djeci to ‘fora’, a sviđa se i studentima.

Mikrobiologinja Tasha Sturm s Fakulteta Cabrillo u Kalifornijii uzgojila je mikroorganizme koji su se nalazili na dlanu njezinog 8-godišnjeg sina nakon igranja vani, piše Daily Mail.

Fotografija mikroba koji žive na dlanu njezina djeteta otkrila nam je koliko zapravo bakterija pokupimo svakog dana.

Sturm je uzela otisak dlana svoga sina i ostavila ga nekoliko dana, a zatim fotografirala ishod.

Potrebna su detaljnija testiranja, no znanstvenica vjeruje kako su bijele kolonije stafilokoki, a neke kolonije plijesni i gljivica pokazat će svoje prave boje tek kada se razviju na sobnoj temperaturi, pojasnila je Sturm. Snimila je i bacile, štapićaste bakterije.

bakterije, ruke

Tijekom godina, Sturm je uzimala otiske svojoj djeci i na rezultatima podučava studente.

“Prvo sam to činila s kćerinom rukom, no postala je prevelika za petrijevu zdjelicu pa sada koristim sinovu”, izjavila je znanstvenica.

U nama žive milijuni mikroba

Ljudi vrlo lako zaborave da je ljudsko tijelo dom milijunima bakterija i mikroorganizama, od kojih je većina bezopasna. Štoviše, pronađeni mikrobi možda su čak dobri za imunitet osobe.

Istraživači vjeruju da naša tijela sadrže više mikroba nego ljudskih stanica, a zanimljivo je i to da nas naši mikroorganizmi slijede odnosno sele se s nama, a za kolonizaciju na novoj lokaciji im je potrebno tek nekoliko sati.

Naš ‘bakterijski potpis’ unikatan je za svaku osobu, a u budućnosti bi mogao služiti pri otkrivanju počinitelja zločina.

Daily Mail|Danas.hr