FARMACEUTI NA NOGAMA

VELIKO OTKRIĆE HRVATSKOG ZNANSTVENIKA: ‘Otkrili smo molekule koje se mogu koristiti za terapiju protiv brojnih vrsta tumora’

Hrvatski znanstvenik u Kanadi profesor Igor Štagljar i njegov tim došli su do spoznaja o 300-tinjak novih molekula koje se jednog dana mogu koristiti kao ciljane molekule za terapiju protiv mnogobrojnih vrsta tumora.

Znanstveni časopis Molecular Cellu objavio je najnovije otkriće profesora Igora Štagljara, našeg znanstvenika s kanadskom adresom, koje znatno olakšava stvaranje novih lijekova protiv tumora. Riječ je o radu koji opisuje proteinsko-interakcijsku kartu Receptor Tirozin Kinaza, piše HRT.

Receptor Tirozin Kinaze su proteini na površini stanica koji kontroliraju rast normalnih ali i tumorskih stanica, te su zbog toga izuzetno zanimljivi s farmakolskog aspekta. Ovim otkrićem prof.
Ovo je do sada najveća molekularno-biološka studija o Receptor Tirozin Kinazama, staničnim antenama koje su ključne za regulaciju rasta normalnih, ali i tumorskih stanica.

NOVI USPJEH DR. IVANA ĐIKIĆA: ‘Ovo je moje najveće otkriće u karijeri…’

“Prvi put smo pronašli kako svih tih 58 ljudskih Receptor Tirozin Kinaza komuniciraju u normalnim stanicama, ali i u stanicama nekih tumora. Prema tome, došli smo do saznanja o 300-tinjak novih molekula koje jednog dana možemo koristiti kao ciljane molekule za terapiju protiv mnogobrojnih vrsta tumora”, pojašnjava profesor Štagljar čiji je tim do novih saznanja došao je primjenom svoje nove metode “MaMTH” kojom se mogu proučavati otprilike tri tisuće proteina na površini ljudskih stanica, uzročnika 500-tinjak bolesti.

Za Štagljarovo otkriće su već zainteresirani brojni farmaceutski divovi, a u idućih deset godina imat će važnu ulogu u pripravljanju novih protutumorskih lijekova.