VELIKI PROBOJ U LIJEČENJU RAKA, LIJEČNICI ŠOKIRANI: / 'Ovo je izvanredno, simptomi kod 90% pacijenata potpuno su nestali'

Foto: AFP

Testovi potencijalno revolucionarne terapije protiv raka pokazali su "izvanredne" rezultate kod pacijenata, otkrili su znanstvenici.

16.2.2016.
AFP

Istraživanje je otkrilo kako su simptomi na više od 90% pacijenata s teškim oblikom leukemije potpuno nestali.

Četiri od pet pacijenata s nekom drugom vrstom raka krvi pozitivno je reagiralo na liječenje, a više od polovice više nije imalo nikakve simptome.

UČINKOVITIJA BORBA PROTIV RAKA: /

Bojenje tumorskih stanica

UČINKOVITIJA BORBA PROTIV RAKA: /

Bojenje tumorskih stanica

Znanstvenik Stanley Riddell iz istraživačkog centra Fred Hutchinson u Seattleu kazao je kako su testiranja bila provedena na pacijentima kojima je preostalo od dva do pet mjeseci života.

"Ovo je izvanredna vijest", kazao je Riddell i dodao kako su ovi rezultati na ovakvim pacijentima "bez presedana u medicini".

Još ima puno posla

Tehnika liječenja uključuje uklanjanje imunoloških stanica (T-stanice) kojima se doda "receptor" molekula usmjerenih na rak. Infuzijom se imunološke stanice vraćaju u tijelo pacijenta.

Kada se te molekule povežu s imunološkim stanicama one smanjuju mogućnost raka da se zaštiti od prirodnog imunološkog sustava.

Riddell je kazao kako još uvijek ima puno posla te da se još uvijek ne zna koliko će dugo pacijenti ostati u remisiji. Nada se da će terapiju isprobati i na pacijentima koji boluju od raka sa solidnim tumorima.

Riddell je istraživanje proveo na oko 35 pacijenata s akutnom limfoblastičnom leukemijom (ALL). U potupnu remisiju ušlo je 94% pacijenata. To što se nalaze u remisiji ne znači da su izliječeni jer se simptomi mogu vratiti, javlja Sky News.

Foto: YooTube, Screenshot
Foto: YooTube, Screenshot

Pozivaju na oprez

U druga dva istraživanja koja su uključivala oko 40 pacijenata oboljelih od ne-Hodgkinovog limfoma kronične limfocitne leukemije. Više od 80 posto pacijenata reagiralo je na tretman dok je oko polovice pacijenata ostalo u potpunoj remisiji do 18 mjeseci. javlja The Independent.

Specijalisti za rak pozvali su na oprez kod ranih ispitivanja terapije T-stanicama. Kažu kako terapija nije djelovala kod svih pacijenata te da su kod nekih izazvane toksične popratne reakcije te da su umrlim, javlja The Independent.