TRI GLOBALNE PANDEMIJE PRIJETE LJUDSKOJ VRSTI, I SVE SU OPASNO POVEZANE: / 'Ponestaje nam vremena'

Foto: Ilustracija: Getty

Znanstvenici smatraju kako je sadašnje stanje neodrživo te upozoravaju kako nam ponestaje vremena

2.2.2019.
Ilustracija: Getty

Tri najveće opasnosti s kojima se suočavaju ljudska bića na ovom planetu do sada su se činile nepovezane. Ipak, znanstvenici su došli do zaključka kako pretilost, pothranjenost i klimatske promjene čine 'Globalni sindrom' - najtežu poznatu prijetnju ljudskom zdravlju te najveći izazov za našu vrstu i okoliš.

"Do sada su pothranjenost i pretilost viđene kao polarne suprotnosti. U stvarnosti obje su vođenje istim nezdravim, nepravednim sustavima koji su fokusirani samo na gospodarski rast, dok ignoriraju negativne zdravstvene posljedice", rekao je jedan od znanstvenika Boyd Swinburn sa Sveučilišta Auckland.

OVO JE 12 NAJVEĆIH PRIJETNJI ČOVJEČANSTVU: /

Otkriveno što bi nas moglo izbrisati s lica Zemlje u 21. st.

OVO JE 12 NAJVEĆIH PRIJETNJI ČOVJEČANSTVU: /

Otkriveno što bi nas moglo izbrisati s lica Zemlje u 21. st.

"Klimatske promjene imaju istu priču o dobiti i moći, ignorirajući štetu za okoliš", dodaje znanstvenik.

Sada kada su spojili te tri najveće opasnosti u jednu, znanstvenici su u mogućnosti da pronađu zajedničko riješenje prije nego što bude prekasno.

Sve je počelo s istraživanjem o pretilosti

Istraživački projekt koji su vodili Swinburn te William Dietz sa Sveučilišta George Washington, prije tri godine, trebao se baviti samo pretilošću.

No kada im se fokus proširio otkrili su kako je problem puno veći. Vrlo brzo su došli do zaključka kako niti jedna zemlja nije uspjela smanjiti poražavajuće brojke kada je pretilost u pitanju.

Činjenica je kako negativnom trendu možemo zahvaliti i političarima, ali i nedostatku javnog interesa za smanjenem ovog problema. U svemu tome nije zanemariv ni snažan utjecaj prehrambene industrije, koja samo gleda profit. Nije više bitno zagađuje li se planet ili ljudi, profit je postao prva i jedina interesna točka.

Istraživači upozoravaju kako zdravstvene probleme vezane uz prehrambene navike zato moramo gledati kao jedan zajednički problem koji u konačnici podupiru divovske tvrtke koje ne mare za zdravstveno stanje populacije kao ni za budućnost našeg planeta.

"Prema trenutnim izračunima procjenjuje se da će se do 2050. godine ukupna potražnja za hranom i hranom za životinje povećati za 50 posto, odnosno 70 posto uz daljne alarmantne posljedice poput izumiranja vrsta, krčenja šuma, ubrzavanja klimatskih promjena", stoji u istraživanju koje je objavio The Lancet.

Ponestaje vremena

No nisu svi suglasni s negativnim stajalištem vezanim uz industriju.

"Samo oni s najekstremnijim stajalištima mogli bi vjerovati da bi uskraćivanje naše industrije pomoglo u poboljšanju prehrane", kazao je CNBC Tim Rycroft, COO Britanske federacije za hranu i piće. S njim se slaže i Međunarodno vijeće udruga pića iz Washingtona i Coca-Cola.

"Ne pokušavamo izostaviti prehrambenu industriju", izjavila je za Bloomberg jedna od istraživačica.

"Želimo da postoji, ali želimo da postoji na drugačiji način."

Smatraju kako je sadašnje stanje neodrživo te upozoravaju kako nam ponestaje vremena.

Nalazi istraživanja nalaze se u radu objavljenom u The Lancet.