DREVNA PRIČA

SMAK SVIJETA JE NEMINOVAN: Susjedna galaksija dolazi ‘pojesti’ Mliječnu stazu!

Poznata po nasilnoj prošlosti, galaksija Andromeda će s vremenom progutati našu galaksiju

Golema galaksija Andromeda ima nasilnu prošlost koja će kulminirati tako da će pojesti našu galaksiju Mliječni put, tvrde astronomi. Tijekom prošlosti galaksija već je pojela nekoliko manjih, a tako će progutati našu, piše Independent.

Nasilnu povijest Andromede istraživači su pronašli u ostacima galaksija u velikim tragovima zvijezda. Trag je pokazao da je pojela nekoliko galaksija u posljednjih nekoliko milijardi godina, a našu bi trebala uništiti za oko četiri milijarde godina. Čini se da je to radila posljednjih 10 milijardi godina, dok se još formirala, a ti slabi tragovi manjih galaksija mogu se vidjeti i danas.

Kako će prgutati našu galaksiju?

Astronomi se nadaju da bi istraživanje moglo rasvijetliti način kako će prgutati našu galaksiju i način na koji će završiti. Međutim, to također otvara i nove tajne o tome zašto i kako Andromeda uništava galaksije koje je okružuju.

“Mliječni put je na putu sudara s Andromedom za otprilike četiri milijarde godina. Dakle, znati protiv kakvog se čudovišta naša galaksija suočava je korisno u otkrivanju konačne sudbine Mliječnog puta”, rekao je dr. Mackey. “Andromeda ima puno veći i složeniji zvjezdani halo od Mliječnog puta, što ukazuje da je kanibalizirala puno galasija, možda i većih.”

Drevna priča

Kako bi sastavili tu drevnu priču, koja je objavljena u časopisu “Nature”, istraživači su pregledali guste nakupine zvijezda koje su poznate i kao kuglaste skupine. One pokazuju znakove drevnih gozbi tijekom kojih bi Andromeda progutala svoje bliže susjede. To im je omogućilo da vide „fosile davno umrlih galaksija“, putem kojih su spoznali kakve su galaksije bile dok su postojale, na isti način na koji bi fosili na Zemlji mogli rasvijetliti drevne živote i smrti.