SAT SMRTI: / Mikrobi pokazuju točno vrijeme smrti

26.12.2015.
Thinkstock

Ali najnovije istraživanje o mikrobima koji razlažu mrtva tijela možda je otkrilo još precizniji način procjenjivanja tih detalja, pri čemu bakterije i gljivice djeluju kao 'sat smrti', te omogćavaju precizno određivanje o tome koliko je dugo osoba bila mrtva.

Tim znanstvenika pod vodstvom Jessice Metcalf sa Sveučilišta u Koloradu, Boulder, otkrio je da se sastav zajednica mikroba s vremenom pomiče, "poput kazaljki na satu". Stoga su zaključili kako bi se, proučavanjem koncentracija određenih tipova organizama, moglo odrediti točno vrijeme smrti još nedosegnutom preciznošću.

Do sada su forenzičari uglavnom proučavali stadij larvi muha kako bi procijenili koliko se dugo tijelo raspada, iako je ta tehnika davala ne baš potpuno precizne rezultate.

Tim koji je otkrio način na koji se mikrobi ponašaju nakon naše smrti nije ustvari započeo istraživanje kako bi otkrio precizniji način odredio vrijeme smrti, već kako bi sakupio informacije o prirodi mikroba koji sudjeluju u raspadanju organskog materijala. Preciznije, željeli su odrediti da li ti mikrobi ovise o okolišu mrtvog tijela te da li primarno potječu iz leša ili njegove okoline.

Foto: Thinkstock

Zbog toga su postavili leševe miševa i ljudi u različite okoliše, koji su se između ostalog sastojali od različitih tipova tla i različitih temperatura. Ono što su otkrili je da su se isti mikroorganizmi pojavljivali u svakom eksperimentu, te da su vremenske promjene u svim slučajevima slijedile identične sekvence.

Naprimjer, mikrobi koji recikliraju dušik bili su najbrojniji tijekom ranih stadija raspada, jer crijevne tekućine iz leševa osiguravaju velike količine amonijaka. Njih su kasnije zamijenile gljivice i oblići, koji su svi došli iz tla, a ne iz mrtvog tijela.

Kada su procijenjivali vrijednosti svojih otkrića, tim je objasnio kako poznavanje načina promjena mikrobiološke dekompozicije tijekom vremena može dati vitalne informacije o ulozi mrtve organske tvari u velikim ciklusima koji djeluju na cijeli ekosustav.

Uz to, Metcalf je izjavila kako su eksperimenti omogućili znanstvenicima određivanje vremena smrti s "nevjerojatnom" preciznošću, što je dovelo do zaključka da "postmortem mikroorganizmi mogu ponuditi i prostorni i vremenski uvid u događaje povezane sa smrću."

IFLScience/Danas.hr