KARIKA KOJA NEDOSTAJE?

‘PROMATRAMO MASIVNO ČUDOVIŠTE’: Nevjerojatno otkriće u bespućima svemira. Ova galaktika je starija od svega dosad poznatog!

Galaktika koju su neki opisali kao ‘mit o jetiju’ toliko je udaljena da je trebalo 12,5 milijardi godina da njeno svjetlo stigne do Zemlje

Sveučilište u Arizoni prošlog je utorka predstavilo otkriće nevjerojatno stare galaktike koja se nalazi na samom rubu svemira, kao “folklor, nešto slično mitu o jetiju”. Tim su riječima opisali otkriće astronomkinje Christine Williams, opisano u časopisu Astrophysical Journal. Ona je otkrila mrlju svjetla na teleskopu ALMA u Čileu i zaključila da se “vjerojatno radi o nečemu jako udaljenom i skrivenom u oblacima prašine”.

Masivno čudovište

“Otkrili smo da promatramo masivno čudovište od galaktike čije su zvijezde jednako brojne kao kod Mliječnog puta, no mnogo aktivnije. One se tamo formiraju sto puta učestalije nego u našoj galaktici”, rekao je koautor studije Ivo Labbé sa Sveučilišta Swinburne u Australiji.

Tim znanstvenika u studiji naglašava da je svjetlosti iz galaktike trebalo 12,5 milijardi godina da dođe do Zemlje. Promatranjem ove galaktike, znanstvenici će moći shvatiti kako su one nastajale u ranim danima svemira. Williams je ovu galaktiku nazvala “karikom koja nedostaje”, javlja tportal.

Možda ih ima više

U daljnjem istraživanju, znanstvenicima bi trebao pomoći i dugo odgađani NASA-in teleskop James Webb, koji bi trebao naslijediti Hubble u otkrivanju svemirskih tijela.

“JWST će moći vidjeti kroz oblake prašine i otkriti točno koliko su velike ove galaktike i koliko brzo rastu, u nadi konačnog otkrivanja stvari koje sve dosadašnje simulacije nastanka galaktika jednostavno ne mogu objasniti. Tko zna? Možda su čudovišta poput ovog puno brojnija nego što smo mislili”, zaključila je Williams.