POTRAGA SE ŠIRI: / Prema Europi kreće misija koja treba utvrditi možemo li tamo (pre)živjeti

Makon Marsa i Titana broj kandidata za životom u Sunčevom sustavu ide dalje. Trenutno je priča dana Jupiterov mjesec Europa.

14.2.2017.

Zbog kemijskih procesa koji su zabilježeni na Europi, znanstvenici vjeruju da ovaj mjesec ima sve prave satojke potrebne da bi na njemu postojao život. Kako bi to dokazali ili opovrgnuli, projektira se letjelica koja će krenuti na tu zanimljivu misiju.

NASA OBJAVILA SENZACIONALNO OTKRIĆE: /

'Dokazi upućuju da na Europi postoji golemi ocean'

NASA OBJAVILA SENZACIONALNO OTKRIĆE: /

'Dokazi upućuju da na Europi postoji golemi ocean'

NASA je još u lipnju prošle godine objavila da je okupio znanstveni tim koji je projektirati Lander za Europu. Nedavno je tim, kojeg čini 21 znanstvenik, objavio rezultate studije izvedivosti izgradnje svemirske letjelica koja bi krenula prema Europi.

U nedavnom izvještaju pod nazivom Europa Lander Mission predfaza A znanstvenici su objasnili zašto je agencija uopće zainteresirana za potragom za životom na Europi. U studiji se također navode i neke karakteristike landera koje će biti predsudne za potragom za životom na površini Europe.

Vode koliko i na Zemlji

Znanstvenici ističu da ovaj Jupiterov mjesec, otprilike veličine Zemljinog Mjeseca, ispod tanke ledene kore ima tekući vodeni ocean u kojem ima vode koliko i u svim zemaljskim oceanima.

"Ovaj ocean postoji i danas, a možda postoji i veći dio povijesti Sunčeva sustava", navode znanstvenici. "Ispod Europinog oceana vjerojatno je stjenovito, silikatno morsko dno, zbog čega bi ocean mogao biti bogat elementima i energijom potrebnom za nastanak života, ali i za potencijalno održavanje života kroz dulje vrijeme", ističu.

Engadget piše da osim otkrivanja znakova života na Europi, NASA također želi proučiti mogućnost naseljavanja ovo Jupiterovog mjeseca.

Priprema za tu misiju koja će dati novo obilje vrijednih znanstvenih podataka je misija za proučavanje Europe iz svemira, koja bi trebala trebala biti lansirana do 2020. godine.

Najveći problem_ materijali

Prođe li sve po planu, to će biti prva misija nakom programa Viking iz 1970-ih koja će "na licu mjesta tražiti dokaze života na nekom drugom svijetu".

Naravno da prijedlog koncepta landera nije najteži dio posla. Prije toga znanstvenici trebaju smisliti način na koji će proizvesti materijale za takvu letjelicu koja bi trebala preživjeti i putovanje do Jupitera, ali i spuštanje na Europu.