OGLAS

POTPUNO BIZARAN ASTEROID STIGAO U SUNČEV SUSTAV: / Došao je izdaleka i potpuno zbunio astronome

Foto: Screenshot

Otkriveno je zašto se jedan asteroid u Jupiterovoj orbiti kreće u smjeru suprotnom od većine ostalih nebeskih tijela u Sunčevom sustavu.

26.5.2018.
Screenshot

Znanstvenici su otkrili asteroid koji je prvi poznati 'međuzvjezdani imigrant' u našem solarnom sustavu. Radi se o prvom nebeskom objektu koji se nastanio u našem susjedstvu nakon što je došao izdaleka. Drugi je to asteroid dalekog porijekla koji je izazvao pažnju astronoma u zadnjih nekoliko mjeseci. Prvi je bio Oumuamua, koji je isto tako stigao u naš Sunčev sustav izdaleka, ali je samo prošao kroz njega, za razliku od novootkrivenog asteroida koji se izgleda tu nastanio, piše The Independent.

Kreće su u krivom smjeru

Osim što bi mogao pomoći u izučavanju nastanka našeg solarnog sustava, ovaj asteroid mogao bi isto tako pružiti informacije o nastanku života na Zemlji. Asteroid je nazvan (514107) 2015 BZ509 i trenutačno se nalazi u orbiti oko Jupitera. Još otprije je smatran bizarnim objektom, a sada su znanstvenici napokon otkrili i zašto - jer dolazi iz drugog zvjezdanog sustava.

Stvar je u tome da se u našem Sunčevom sustavu svi planeti, kao i većina ostalih nebeskih objekata, okreće oko Sunca u istome smjeru. No ovaj se asteroid okreće u suprotnom. "Kako to da se ovaj asteroid kretao u tom smjeru dok je bio u Jupiterovoj orbiti bila je misterija", objašnjava dr. Fathi Namouni, vodeći autor studije. "Da je 2015 BZ509 i porijeklom iz našeg sustava, trebao bi se kretati u istome smjeru kao i drugi planeti i asteroidi, što je smjer naslijeđen od oblaka plina i prašine koji ih je sve formirao."

Kako bi otkrili porijeklo asteroida, znanstvenici su vršili simulacije sve od samog nastanka Sunčevog sustava, prije 4,5 milijardi godina. One su pokazale da se asteroid oduvijek kretao u ovom neuobičajenom smjeru, te da je stoga sigurno stigao iz drugog sustava.

'Posuđen' iz drugog zvjezdanog sustava

"Imigracija asteroida iz jednog zvjezdanog sustava u drugi događa se jer je samo Sunce u početku nastalo u gusto napučenom zvjezdanom jatu, gdje je svaka zvijezda imala vlastiti sustav planeta i asteroida", komentira dr. Helena Morais, jedna od članica tima. "Malena udaljenost između zvijezda, potpomognuta gravitacijskim silama planeta, pomagala je da ti sustavi privuku i zarobe asteroide jedni od drugih."

OTKRIĆE BEZ PRESEDANA: /

Misteriozni asteroid u obliku cigare stigao je iz sasvim drugog solarnog sustava

OTKRIĆE BEZ PRESEDANA: /

Ovo bi otkriće moglo pomoći rasvijetliti brojne misterije o tome kako je nastao naš Sunčev sustav, planeti, a možda i sam život na Zemlji. Istraživanje načina na koji je asteroid stigao u naš solarni sustav moglo bi pomoći razumijeti početke Sunca, te jesu li sastojci nužni za nastanak života doneseni na Zemlju na nekom drugom posjetitelju iz dubokog svemira.

Zlatni dečko