STAR 163 MILIJUNA GODINA

OTKRIVENA NOVA VRSTA MALENIH, ALI JAKO ŽESTOKIH DINOSAURA: ‘Otkriće u potpunosti mijenja našu ideju o evoluciji dinosaura’

Otkrivena je nova vrsta malih dinosaura s krilima nalik šišmiševim

U Kini je otkrivena nova vrsta “silovitih” malih dinosaura s krilima nalik šišmiševim. Kako piše Independent, paleontolozi su otkrili fosilizirane ostatke stvorenja starog 163 milijuna godina koje bi bilo veličine svrake i težine samo 300 grama. Ovaj maleni dinosaur nazvan je Ambopteryx longibrachium, a imao je opnasta krila slična šišmiševim krilima, koja su prije bila nepoznata među predatorskim dinosaurusima. To sugerira da su dinosauri, kada su počeli letjeti, eksperimentirali s različitim strukturama krila.

Otkriće “u potpunosti mijenja našu ideju o evoluciji dinosaura”, izjavio je za The Independent vodeći istraživač Min Wang iz Kineske akademije znanosti. “Zamišljamo da su dinosauri imali pernata krila, ali ovo najnovije otkriće mijenja način na koji razumijemo podrijetlo leta”, dodao je.

Najviše vremena provodili na stablima

Ovaj dinosaur, koji je živio tijekom razdoblja gornje jure u sadašnjoj provinciji Liaoning u sjeveroistočnoj Kini, najveći je dio vremena provodio na stablima ili je letio između njih, navodi se u znanstvenom radu objavljenom u časopisu Nature. Živio je otprilike u isto vrijeme i na istom mjestu kao i dinosauri s pernatim krilima.

Međutim, pernata krila su naposljetku bila uspješnija te dovela su do evolucije ptica. Šišmiši nisu evoluirali sve do izumiranja dinosaura prije 66 milijuna godina. Fosilizirani sadržaj želuca sugerira da je stvorenje lovilo druge životinje. “Vjerojatno je bilo vrlo žestoko”, rekao je za stvorenje dr. Wang. Sa svojim dugim rukama i prstima, novi primjerak je pripadao grupi penjača po stablima.

Imaš komentar?