ZAPANJUJUĆI NALAZ

OTKRIVENA NOVA VRSTA DINOSAURA – ZOVU GA ŽETELAC SMRTI: Po jednoj stvari je apsolutno poseban

‘Sijač smrti’ je nova vrsta tiranosaura koju je otkrio kanadski poljoprivrednik John De Groot

U Kanadi je otkrivena nova vrsta tiranosaura nazvana “žetelac smrti”, što je prva nova varijanta roda koja je u toj zemlji pronađena u zadnjih 50 godina. Thanatotheristes degrootorum dobio je ime dobio po grčkom bogu smrti Tanatosu u kombinaciji s grčkom riječi theristes, tj. onaj koji žanje ili ubire. Fosilizirane fragmente lubanje i čeljusne kosti 79,5 milijuna godina starog dinosaurusa otkrio je poljoprivrednik i ljubitelj paleontologije John De Groot dok je šetao u blizini kanadske provincije Alberte., piše The Independent.

“Kost vilice bila je apsolutno zapanjujući nalaz. Znali smo da je poseban jer se jasno vide fosilizirani zubi”, rekao je. Istraživanje znanstvenika sa Sveučilišta u Calgaryju i Palaeontološkog muzeja Royal Tyrrell potvrdilo je da je otkriće De Groota najstarije ikad u granicama Kanade. “Oduševljeni smo što možemo objaviti prvu novu vrstu tiranosaura koja je otkrivena u Kanadi u posljednjih 50 godina”, rekao je dr. François Therrien, kustos paleoekologije dinosaura u Kraljevskom muzeju Tyrrell.

Po čemu je poseban?

Dodao je kako je to otkriće značajno jer je doprinijelo boljem razumijevanju evolucije tiranosaura. Nakon analize njegove dobi i oblika lubanje, znanstvenici su zaključili da kosti pripadaju jedinstvenoj vrsti dinosaura koji su bili visoki gotovo 245 centimetara i imali prijeteće zube duge 7 centimetara.

“Thanatotheristes se od svih drugih tiranosaura razlikuje brojnim karakteristikama lubanje, ali je najistaknutija okomiti greben koji se proteže duž gornje čeljusti,” rekao je doktorand i glavni autor studije Jared Voris.

Imaš komentar?