Otkrivena nova metoda za zaustavljanje starenja

Američki znanstvenici s Harvard Medical School tvrde kako su otkrili tehniku pomoću koje će se moći usporiti starenje ljudi.

29.11.2010.

Bez tog enzima miševima je oslabio njuh, oštećen im se probavni sustav te su se pojavili brojni drugi simptomi karakteristični za proces starenja. Znanstvenici su potom miševima ubrizgali injekcije koje su aktivirale stvaranje tog enzima. Miševi su vrlo brzo ozdravili i pomladili se.

"Ovaj eksperiment nas je jako iznenadio. Ne samo da je zaustavljeno starenje, nego se dogodilo dramatičan obrat. Ove su životinje bile jako stare. No, nakon mjesec dana terapije enzimima značajno su se oporavile, a u mozgu su im se ponovno počeli stvarati neuroni", rekao je voditelj istraživanja Ronald DePinho.

No, mnogi stručnjaci upozoravaju i na negativne strane ovog otkrića. Naime, enzim telomeraza često pomaže bržem razvoju tumora. No, DePinho tvrdi kako bi upravo ovaj enzim trebao spriječiti da zdrave stanice postanu kancerogene jer će prije svega spriječiti da dođe do oštećenja DNA. David Sinclair, molekularni biolog s Harvard Medical School u Bostonu, slaže se kako bi aktiviranje telomeraza moglo pomoći u sprečavanju pojave tumora.

Ovo otkriće posebno će koristiti u sprečavanju staračkih bolesti, poput srčanih i moždanih udara te, primjerice, demencije. Svoj su eksperiment znanstvenici predstavili u znanstvenom časopisu Nature.

Vezani članci:

arti-201006180510006 arti-201005130687006 arti-201005110375006 arti-201007270593006 arti-201002020160006