OTKRIĆE ‘Mislili smo da je ovo lažni fosil dinosaura, a riječ je o nepoznatoj nemani staroj 189 milijuna godina!

Tijekom 30 godina za fosil dinosaura u muzeju i galeriji Doncaster u Ujedinjenom Kraljevstvu, vjerovalo se da je plastična replika ichthyosaura, prapovijesnog vodenog reptila.

Zahvaljujući radu jednog mladog paleontologa, ne samo da je za ovaj fosil utvrđeno da je pravi, već da predstavlja ostatke do sada nepoznate vrste antičkog reptila čija se starost procjenjuje na čak 189 milijuna godina.

Dean Lomax (25) je pročavajući fosil od 2008. godine došao do zaključka da to nije sintetička replika, već realna stvar. Lomax je nedavno objavio svoja otkrića u časopisu Journal of Vertebrate Paleontology.

“Mogli smo vidjeti sitne poput kuka oblikovane dijelove koji su zapravo kuke iz ticala lignje,” izjavio je Lomax za BBC. “Dakle, mi znamo što je bio njegov zadnji obrok.”

Lomax je proveo svoje istraživanje zajedno s Judy Massare, profesoricom na Sveučilištu u New Yorku, uspoređujući fosil s oko 1.000 ostalih ostataka ichthyosaura. Lomax je rekao da su on i prof. Massare primjetili male anatomske razlike u finoći kostiju između uzorka u Doncasteru i drugih fosila koje su istraživali.

Lomax je otkriće nazvao Ichtiosaurus Anningae – u čast Marije Anning, prve osoba koja je otkrila ostatke ichthyosaura oko 1811 godine.

Za mnoge paleontoloze na terenu, Lomaxovo otkriće je samo dokaz koliko se još mnogo neotkrivenih drevnih vrsta i dalje može pronaći.

“Paleontologija je jedinstvena znanost, jer ne trebate napredni znanstveni stupanj ili posebnu obuku kako bi pronašli fosil, samo strpljenje i oduševljeni par očiju”, izjavio je za BBC paleontolog Stephen Brusatte sa Sveučilišta u Edinburghu.